وزیر خارجه سوریه: فرصت همکاری آنکارا و دمشق با کمک تهران و مسکو وجود دارد

14:08 - 20 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۹۷۱
وزیر خارجه سوریه: فرصت همکاری آنکارا و دمشق با کمک تهران و مسکو وجود دارد
فیصل المقداد در نشست چهارجانبه مسکو گفت که دمشق آماده تعامل سازنده مبتنی بر احترام متقابل به حاکمیت و ت ارضی است.

به گزارش میزان، فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه در سخنرانی خود در نشست چهارجانبه وزرای خارجه ایران، روسیه، سوریه و ترکیه در مسکو تاکید کرد که فرصت برای همکاری میان ترکیه و سوریه وجود دارد.

وی گفت: ما آمادگی داریم به شیوه‌ای باز و سازنده بر اساس اعتقاد همیشگی خود به این که گفت‌وگو و مذاکره بهترین راه برای رسیدن به اهداف مورد نظر است، تعامل کنیم؛ البته این تعامل باید مبتنی بر احترام متقابل به حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی دولت و عدم مداخله در امور داخلی آن باشد.

وزیر خارجه سوریه در بخشی دیگر اظهار کرد: به لطف تلاش‌های مشترک ما، روند آستانه نتایج مثبت زیادی را در میدان به دست آورد و در حل برخی از مسائل موفق و در حل برخی دیگر دچار تزلزل شد، اما ما اکنون در فرآیند یک فرمول جدید و متفاوت هستیم که امیدواریم در مواجهه با موضوع‌های مختلف مورد توجه ما پویاتر باشد.

وی گفت: سوریه و ترکیه دارای مرز‌های طولانی، اهداف و منافع مشترک هستند و معتقدیم با وجود تمام رویدادهای ناخوشایند سال‌های گذشته، فرصتی برای همکاری مشترک دو کشور برای دستیابی به اهداف و منافع در خدمت خواسته‌های مردم دو کشور با کمک و حمایت دوستان روسی و ایرانی وجود دارد.

المقداد تاکید کرد: هدف اصلی ما پایان دادن به حضور غیرقانونی نظامی در خاک سوریه به هر شکلی است و این البته شامل نیرو‌های ترکیه نیز می‌شود و بدون پیشرفت در این موضوع ما پیشرفتی نخواهیم داشت؛ سوریه در روابط خود با دیگر کشور‌ها به آینده چشم دوخته است، به گونه‌ای که حقوق مردم سوریه و منافع ملی آن‌ها را که قابل چشم پوشی یا به خطر انداختن نیست، حفظ کند.

وزیر خارجه سوریه در پایان تصریح کرد: ما بر ضرورت مبارزه با همه سازمان‌های تروریستی در خاک سوریه و از بین بردن آن‌ها به نام‌های مختلف تاکید می‌کنیم، زیرا همه این سازمان‌ها تهدیدی برای سوریه و دیگر کشور‌ها هستند.

نشست چهارجانبه مسکو درباره مسائل سوریه بیستم اردیبهشت در سطح وزرای امور خارجه چهار کشور ایران، روسیه، سوریه و ترکیه با هدف حل و فصل مسائل سوریه برگزار شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *