دادگستری استان یزد به مشکلات شهری و توسعه زیر ساخت‌های عمومی ورود کرد

15:13 - 20 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۹۵۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادگستری استان یزد به مشکلات شهری و توسعه زیر ساخت‌های عمومی ورود کرد
رئیس کل دادگستری استان یزد، گفت: مدیریت شهری برای عدم مواجهه با مشکلات فنی و مهندسی و سایر ایرادات احتمالی باید قبل از ارائه طرح‌های توسعه شهری، طی یک فراخوان تخصصی از همه ادارات متولی و کارشناسان مرتبط اخذ نظر کند تا اجرای امور با رعایت همه اصول و موازین مرتبط صورت گیرد.

خبرگزاری میزان - غلامعلی دهشیری در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد، اظهارکرد: هویت فرهنگی شهر در معماری و نوع گسترش و توسعه شهر متجلی است و باید این موضوع مدنظر سیاست گذاران و متولیان مدیریت شهری قرار گیرد.

وی تصریح کرد: یزد، شهری جهانی است و به واسطه بافت تاریخی مورد توجه ویژه گردشگران ایرانی و خارجی قرار دارد بنابراین نباید اجازه داد توسعه فضای جدید با نما‌های غربی و نامتجانس به هویت تاریخی این شهر ضربه بزند.

رئیس کل دادگستری استان یزد، گفت: سیما و منظر شهری در ارتباطات اجتماعی تأثیر به سزایی دارد، لذا باید فضای شهری مطابق با فرهنگ و بوم محلی طراحی و اجرا شود.

دهشیری به مقررات ملی ساختمان و سایر استاندارد‌های علمی و فنی شهرداری و سایر نهاد‌های نظارتی در این زمینه تأکید و بیان کرد: در کنار توجه به سیما و منظر شهری، توجه به اصول علمی استحکام و ایمنی بنا نیز ضروری است و هرگز نباید این مسئله مورد تسامح قرار گیرد.

وی آینده نگری در توسعه زیر ساخت‌های عمومی را خواستار شد و گفت: مدیریت شهری نیازمند آینده نگری در ارائه طرح‌های توسعه و تغییرات در زیر ساخت‌های عمومی است چراکه هرگونه غفلت و کوتاهی می‌تواند آینده شهر را با چالش‌های مختلف روبرو سازد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، تجمیع نظرات کارشناسی و توجه به سایر ضوابط اجرایی را ضروری دانست و تصریح کرد: مدیریت شهری برای عدم مواجهه با مشکلات فنی و مهندسی و سایر ایرادات احتمالی باید قبل از ارائه طرح‌های توسعه شهری، طی یک فراخوان تخصصی از همه ادارات متولی و کارشناسان مرتبط اخذ نظر کند تا اجرای امور با رعایت همه اصول و موازین مرتبط صورت گیرد.

در این جلسه مقرر شد: جلسات کارشناسی بین بخشی با حضور نهاد‌های متولی مدیریت شهری تشکیل و در خصوص برخی ساخت و ساز‌ها شهری، روند توسعه و مشکلات و چالش‌های مرتبط با کمیسیون‌های تخصصی تصمیم گیری شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری نشست

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *