پرداخت ۱۳ هزار و ۸۰۰ فقره تسهیلات فرزند آوری در طی فروردین ماه جاری

23:39 - 19 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۸۳۶
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
پرداخت ۱۳ هزار و ۸۰۰ فقره تسهیلات فرزند آوری در طی فروردین ماه جاری
رئیس گروه تسهیلات قرض الحسنه اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: در طی فروردین ماه جاری ۱۳ هزار و ۸۰۰ فقره، تسهیلات فرزند آوری به متقاضیان پرداخت شده که بیشترین پرداختی متعلق به بانک ملی بوده است.

خبرگزاری میزان_ باشی زاده رئیس گروه تسهیلات قرض الحسنه اداره اعتبارات بانک مرکزی درباره جزئیات آمار منتشر شده درمورد تسهیلات گیرندگان تسهیلات فرزند آوری، گفت: در طی فروردین ماه سال جاری از تعداد ۱۳ هزار و ۸۰۰ فقره تسهیلات پرداختی، بیشترین پرداختی مربوط به بانک ملی ایران با تعداد ۴ هزار و ۹۱۰ فقره به مبلغ ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال و کمترین آن مربوط به بانک اقتصاد نوین بوده است.

وی در خصوص انتشار آمار عملکرد تسهیلات یاد شده نیز بیان داشت: در قانون بودجه سال جاری مقرر شده که آمار عملکرد بانک‌ها و تعداد متقاضیان در صف، به صورت فصلی هر سه ماه یکبار منتشر شود، ولی با توجه به مصوبه ستاد ملی جمعیت که در مرداد ماه سال ۱۴۰۱ منعقد شده، قرار است که این آمار عملکرد به صورت ماهانه در تارنمای بانک مرکزی به روز رسانی شود و در اختیار عموم قرار گیرد.

باشی زاده درباره اینکه متقاضان دریافت تسهیلات وام ازدواج و فرزند آوری چگونه متوجه خواهند شد که کدام بانک‌ها صف کمتری دارند نیز اظهار داشت: زمانی که متقاضیان با مراجعه به سایت مربوطه اقدام به ثبت نام در سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند آوری می‌کنند در زمان انتخاب بانک ها، تعداد متقاضیان در صف برای آن‌ها قابل رویت است و با آگاهی از این موضوع اقدام به ثبت نام در سامانه می‌کنند.

رئیس گروه تسهیلات قرض الحسنه اداره اعتبارات بانک مرکزی تصریح داشت: بر اساس بند «ب» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری بانک مرکزی موظف است که به صورت فصلی و سه ماه یکبار آمار عملکرد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را هم مانند تسهیلات فرزند آوری در تارنمای خود به تفکیک بانک ها، منتشر کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: تسهیلات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *