رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

توییت سفیر ایران در آستانه نشست مسکو درباره سوریه

17:35 - 19 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۸۱۲
توییت سفیر ایران در آستانه نشست مسکو درباره سوریه
سفیر ایران در روسیه گزارش داد که وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در نخستین نشست چهارجانبه سوریه به مسکو سفر می‌کند.

خبرگزاری میزان - کاظم جلالی، سفیر ایران در مسکو، با انتشار پیامی در توییتر خود نوشت که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان به منظور شرکت در نخستین نشست چهارجانبه سوریه وارد مسکو می‌شود.

جلالی افزود: تعامل ایران و روسیه برای کمک به حل مسائل پیرامونی در راستای کاهش اختلافات و حرکت به سمت همکاری‌های پربازده و پرمنفعت برای مردمان منطقه ما، از نزدیک در جریان است.

در همین حال مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه گفت: نشست چهارجانبه میان ترکیه، ایران، روسیه و سوریه روز چهارشنبه در مسکو، پایتخت روسیه، برگزار می‌شود.

به گزارش «آناتولی»، چاووش اوغلو در مراسمی در جنوب استان آنتالیا گفت: اکنون از اینجا به مسکو می‌روم؛ ما نشست وزرای امور خارجه ترکیه، روسیه، ایران و سوریه را در مسکو برگزار خواهیم کرد.

وزیر خارجه ترکیه گفت: هدف ما دستیابی به ثبات و صلح دائمی در سوریه و همکاری در مبارزه با سازمان تروریستی ی‌پ‌گ/پ‌ک‌ک است که می‌خواهد سوریه را تجزیه و ما را از آنجا تهدید کند و اطمینان از این که شهروندان سوریه در ترکیه داوطلبانه و امن به خانه‌های خود بازگردند، است.

وی ابراز امیدواری کرد که این دیدار چهارجانبه مفید باشد.

در همین حال رسانه‌های ترکیه گزارش دادند که چاووش اوغلو در مسکو با «فیصل المقداد»، همتای سوریه‌ای خود نیز دیدار خواهد کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: ایران روسیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *