زائران در مراسم حج باید به رعایت این نکات توجه کنند

14:52 - 19 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۷۶۶
زائران در مراسم حج باید به رعایت این نکات توجه کنند
زائران در مراسم حج باید برنامه‌های سفر را جدی و براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته عمل کنند.

خبرگزاری میزان- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ زائران پیش از اعزام به حج ضرورت دارد تا درجلسات آموزشی کاروان شرکت کرده و معاینات پزشکی قبل از سفر را با دقت انجام دهند.

زائران در گام بعد پرونده سلامت تشکیل داده و از پزشک کاروان درخواست کنند تا تمامی‌بیماری‌ها را به صورت کامل در پرونده پزشکی درج کنند. این اقدام برای دسترسی سریع پزشکان به پرونده الکترونیکی ضرورت دارد.

بیماری‌های خاص و مزمن همچون بیماری قند، فشارخون، صرع، سابقه سکته قلبی، سابقه بیماری روانی شدید باید به پزشک اطلاع داده شود تا کمیسیون پزشکی با بررسی دقیق در رابطه با اعزام به حج تصمیم گیری کند.

زائران ضرورت دارد در راستای انجام هر چه بهتر مراسم حج، مشکلات مربوط به دندان خود را پیش از اعزام به حج برطرف کنند.

حجاج باید ۱۰ روز قبل از اعزام، واکسن‌های مننژیت و هر واکسن دیگری که پزشک کاروان توصیه می‌کند، تزریق و کارت زرد دریافت کند. همراه داشتن این کارت در زمان ورود به کشور عربستان الزامی است.

زائران در راستای آمادگی برای انجام هر چه بهتر مراسم حج مدتی پیش از اعزام، تمرینات پیاده روی خود را آغاز کنند.

زائری که اعتیاد به مواد مخدر دارد و با کتمان این موضوع عازم سفر می‌شود باید بداند که اعتیاد در کشور عربستان جرم بوده و اگر از زائری به هرمیزان موادمخدر کشف شود، با مجازات زندان مواجه می‌شوند.

لازم به ذکر است که مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با مجموعه‌ای از کارشناسان مجرب و متخصص در طول این سفر معنوی در خدمت زائران است و هر اقدامی‌که برای حفظ و ارتقای سلامت سفر لازم باشد، انجام می‌دهد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *