رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گفت‌وگو|

حضور پررنگ گروهک‌های تروریستی در سوئد/حمایت استکهلم از تروریست‌ها با ژست حقوق بشری

7:15 - 27 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۷۰۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
حضور پررنگ گروهک‌های تروریستی در سوئد/حمایت استکهلم از تروریست‌ها با ژست حقوق بشری
حمایت سوئد از گروهک‌های تروریستی بر اساس دستور کار غرب صورت گرفته و همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری میزان - حمایت کشور‌های غربی از جمله سوئد از گروهک‌های تروریستی مختلف مانند منافقین و حرکه النضال به صورت آشکار ادامه دارد به گونه‌ای که این کشور به محلی برای تروریست‌ها تبدیل شده است.

این حمایت‌ها ابعادی گسترده‌ از تامین مالی گرفته تا پناه دادن به سرکرده‌های آن‌ها را در بر می‌گیرد.

«محمد مهدی اسلامی»، محقق و پژوهشگر تاریخ معاصر در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان ضمن اشاره به موضوع حمایت کشور‌های غربی و به خصوص سوئد از عناصر و گروهک‌های تروریستی، می‌گوید: سوئد کشوری است که در ۲ جنگ جهانی اعلام بی‌طرفی کرده و مدعی است که در طول ۲۰۰ سال هیچ جنگی را تجربه نکرده است، اما در واقع این ادعا ویترین و ظاهر امر است و در پشت پرده شاهد آن هستیم که کشور‌های حوزه اسکاندیناوی محل حفظ منافع الیگارشی غربی هستند و بسیاری از اتفاقات و اقدامات مانند پولشویی غربی‌ها در آنجا اتفاق می‌افتد و به همین دلیل است که غرب سعی کرده که این کشور‌ها را برای اهداف خود مصون از هرگونه تنشی نگه دارد.

این پژوهشگر تاریخ، گفت: از جمله این موارد طبیعتا اقدام علیه کشوری است که بیشتر از دیگران منافع غربی‌ها را زیر سوال برده است. در طول دهه‌ها ایران در جریان جدال‌های بین قدرت‌ها همواره بخشی از معادلات بوده است چرا که ایران به لحاظ ژئو پولیتیک و منابع خود کشوری مهم به شمار می‌آید. 

اسلامی، ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی منافع غربی‌ها زیر سوال می‌رود به خصوص که موجب خیزش نهضت‌هایی در دیگر کشور‌ها می‌شود؛ اکنون ما شاهد آن هستیم که یکی از بحران‌های جدی اروپا افزایش تعداد مسلمانان در این کشورهاست به گونه‌ای که نگران هستند در روند دموکراسی ممکن است مسلمانان از آن‌ها پیشی بگیرند که البته در این خصوص سعی کرده‌اند تا نسخه‌های بدلی داشته باشند از جمله اینکه مسلمان‌نما‌هایی تهی از اسلام را دارند که به عنوان سیاستمدار جلو می‌آیند. این بدان معنی است که اسلام در قلب اروپا در حال گسترش است و پیش می‌رود و موتور محرک این موضوع انقلاب اسلامی است و کسی نمی‌تواند این را انکار کند.

وی تاکید کرد: این نوع منافعی که از آن‌ها در حال از بین رفتن است، غربی‌ها را به این سمت برده که از هرگونه امکانی که علیه ایران وجود داشته باشد، چشم پوشی نکنند.

به گفته این پژوهشگر تاریخ، یکی از گزینه‌های آن‌ها حمایت از گروهک تروریستی منافقین است که در یک سند از سوی اندیشکده بروکینگز نیز به آن اشاره شده است؛ در این سند اشاره شده که این گروهک یک سازمان تروریستی منفور در نزد ایرانیان است، اما از آن علیه ایران می‌توان استفاده کرد.

اسلامی، ادامه داد: طبیعتا وقتی چنین پشتوانه‌ای وجود داشته باشد می‌طلبد که این حمایت صورت بگیرد اما چه کسی باید این حمایت را انجام دهد؟ سوئد به دلیل روابط تنگاتنگی که با صهیونیست‌ها و صهیونیسم به طور کلی دارد (یعنی اصلی‌ترین حلقه مورد حمله انقلاب اسلامی)؛ صهیونیسمی که خود را به واسطه انقلاب اسلامی در معرض خطر می‌بیند پس یکی از  مکان‌های امن و محکم خود را سوئد می‌داند.

این محقق تاریخ معتقد است که سوئد برخی امکانات را هم در اختیار دارد و مهاجرپذیر شده است؛ بسیاری از گروه‌ها مانند گروه‌های جدایی طلب و کومله در سوئد حضور پر رنگی دارند و گروهک تروریستی منافقین هم توانسته در این کشور جای پای خود را محکم کند.

اسلامی در پایان ضمن اشاره به حمایت سوئد از گروهک‌هایی مانند حرکه النضال، گفت: حرکه النضال جزو جدیدترین گروه‌هایی است که آن‌ها مورد حمایت خود قرار داده‌اند و این حمایت دور از انتظار هم نیست.

انتهای پیام/


برچسب ها: سوئد منافقین

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *