بایدن در نظرسنجی‌ها از ترامپ و دیسانتیس عقب افتاد

13:35 - 18 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۵۷۶
بایدن در نظرسنجی‌ها از ترامپ و دیسانتیس عقب افتاد
رئیس جمهور کنونی آمریکا پیش از انتخابات ۲۰۲۴ با مقبولیت پایین و شک و تردید در مورد آمادگی روحی و جسمی خود مواجه شده است.

خبرگزاری میزان - بر اساس نظرسنجی «واشنگتن پست-ای‌بی‌سی نیوز» که به تازگی منتشر شد، «جو بایدن»، رئیس جمهور کنونی آمریکا پیش از انتخابات ۲۰۲۴ و پس از اعلام رسمی نامزدی مجدد خود، با مقبولیت پایین و شک و تردید در مورد آمادگی روحی و جسمی خود برای ادامه کار در کاخ سفید مواجه شده است. 

کاهش مقبولیت بایدن در نظرسنجی‌ها

این نظرسنجی نشان داد که میزان مقبولیت بایدن در میان نظرسنجی‌ها با ۳۶ درصد، به پایین‌ترین حد خود رسیده است و این میزان مشابه نظرسنجی فوریه ۲۰۲۲ است که مقبولیت او را ۳۷ درصد نشان داد. از سوی دیگر، ۵۶ درصد از پاسخ دهندگان با حضور بایدن ئر انتخابات ۲۰۲۴ مخالفت کردند.

همچنین تنها یک سوم آمریکایی‌ها معتقدند که بایدن از هوش و ذکاوت ذهنی لازم برای ریاست‌جمهوری برخوردار است و فقط ۳۲ درصد از پاسخ‌دهندگان می‌گویند که بایدن قابلیت ذهنی لازم برای انجام کار مؤثر به عنوان رئیس‌جمهور را دارد. تنها ۳۳ درصد از پاسخ دهندگان فکر می‌کنند که بایدن از نظر فیزیکی توانایی ادامه کار در کاخ سفید را دارد.

در همین حال، آمریکایی‌ها دیدگاه بهتری نسبت به توانایی‌های «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق، که به طور گسترده به عنوان پیشتاز در رقابت‌های مقدماتی جمهوری‌خواهان در نظر گرفته می‌شود، در مقایسه با بایدن برای انجام وظیفه فیزیکی و ذهنی به عنوان رئیس‌جمهور دارند.

حدود ۶۴ درصد از آمریکایی‌ها فکر می‌کنند ترامپ از سلامت جسمی کافی برای فعالیت در منصب ریاست جمهوری برخوردار است و ۵۴ درصد فکر می‌کنند ترامپ از نظر روحی برای این کار مناسب است. 

پیروز رقابت فرضی بایدن و ترامپ

در یک رقابت فرضی در انتخابات عمومی ۲۰۲۴، بایدن از ترامپ عقب‌تر است، به طوری که ۴۴ درصد از پاسخ‌دهندگان در سن رای‌دهی گفته‌اند که «قطعاً» یا «احتمالاً» به ترامپ رأی خواهند داد، در حالی که ۳۸ درصد گفته‌اند که به بایدن رای می‌دهند. این در حالی است که ۱۸ درصد بلاتکلیف هستند. 

نتیجه تقابل بایدن و دسانتیس چگونه خواهد بود؟

بایدن همچنین از «ران دیسانتیس»، فرماندار فلوریدا و دیگر نامزد پیشتاز در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه ۲۰۲۴، که انتظار می‌رود به زودی مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری خود را آغاز کند، عقب مانده است. 

حدود ۴۲ درصد از پاسخ دهندگان در سن رای دادن گفتند که قطعا یا احتمالاً از میان دیسانتیس و بایدن به فرماندار فلوریدا رای می‌دهند در حالی که ۳۷ درصد گفته‌اند که به رئیس جمهور کنونی امریکا رأی می‌دهند و ۲۱ درصد هم اعلام کردند که هنوز در این رابطه بلاتکلیف هستند. 

به گزارش «واشنگتن پست»، بایدن در حالی که کارزار انتخاباتی خود را آغاز می‌کند، با چالش‌های اساسی و متعددی مواجه است؛ یکی از اصلی‌ترین این موارد سن او است.

بایدن در آغاز دوره دوم ریاست جمهوری خود، البته در صورت پیروزی، ۸۲ ساله و در پایان آن ۸۶ ساله خواهد بود. جمهوری‌خواهان به صراحت اعلام کرده‌اند که در مورد ظرفیت‌های سلامتی او سؤالاتی را مطرح خواهند کرد؛ ترامپ و دیگران مرتباً این کار را انجام می‌دهند و خود رئیس جمهور آمریکا نیز گفته است که رأی دهندگان حق دارند در مورد انتخاب سال ۲۰۲۴ خود، سن او را در نظر بگیرند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *