قانونی شدن کمپوست سازی انسانی در ایالت‌های آمریکا

15:48 - 19 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۵۵۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
قانونی شدن کمپوست سازی انسانی در ایالت‌های آمریکا
در حال حاضر ۶ ایالت آمریکا روند کمپوست سازی انسانی را قانونی کرده‌اند.

خبرگزاری میزان – برخی ایالت‌های آمریکا در حال حاضر «کمپوست سازی انسانی» یا تولید کود از اجساد انسان‌ها را قانونی کرده و برخی ایالت‌ها نیز در مسیر قانونی کردن آن هستند.

به گزارش نشریه «هیل»، این ایالت واشنگتن بود که نخستین بار در سال ۲۰۱۹ تولید کمپوست انسانی را قانونی کرد که به عنوان «تنزل طبیعی ارگانیک» هم شناخته می‌شود.

تنزل ارگانیک طبیعی چیست؟ 

در حالی که ابزار‌های کمپوست انسانی می‌تواند بر اساس شرکت متفاوت باشد، هدف تقلید از «فرآیند طبیعی تجزیه و ایجاد خاک» عنوان می‌شود.

در این روش اجساد مردگان در ترکیب با برخی مواد در محفظه‌هایی قرار گرفته و بعد از چند هفته تجزیه می‌شود.

در حال حاضر شش ایالت آمریکا تولید کمپوست انسانی را قانونی کرده‌اند؛ واشنگتن نخستین ایالتی بود که تنزل طبیعی ارگانیک را قانونی کرد.

نیویورک جدیدترین ایالتی است که به ساکنان این امکان را می‌دهد که اجساد مردگان خود را به جای دفن یا سوزاندن معمولی کمپوست کنند.

«کاترینا اسپید»، بنیانگذار و مدیرعامل Seattle's Recompose، مدعی است که کمپوست انسانی مقادیر زیادی کربن برای هر نفر در مقابل سوزاندن یا دفن معمولی صرفه‌‍جویی می‌کند؛ مراقبت از مرگ زیست محیطی مانند بسیاری از مایعات مومیایی کردن، مواد شیمیایی مضر را به خاک اضافه نمی‌کند.

علاوه بر واشنگتن اکنون این روند در نیویورک، کلرادو، اورگان، ورمونت و کالیفرنیا نیز قانونی است.

انتقادات در زمینه کرامت بقایای انسان

در این ایالت‌ها، اکنون قانونی است که جسد را در یک ظرف استوانه‌ای با میکروب‌هایی که اجساد را در حدود یک ماه می‌خورند، قرار داده و سپس اسکلت را به صورت پودر درآورند.

حامیان این شیوه مدعی هستند که این روند بهتر از تدفین است، زیرا مواد شیمیایی مومیایی کننده محیط را آلوده می‌کند، قبر‌ها فضا را اشغال می‌کنند و تابوت‌ها و طاق‌ها به چوب، فلز و بتن نیاز دارند؛ آن‌ها همچنین سوزاندن را که مستلزم انتشار دی اکسید کربن است، دوست ندارند و بنابراین، از نظر منتقدان، به تغییرات آب و هوایی کمک می‌کند، زیرا آن‌ها آن را مضر می‌دانند.

با این وجود مخالفان می‌گویند چنین روش‌هایی با بدن انسان آنچنان که شایسته است رفتار نمی‌کنند؛ در حال حاضر آرمان‌های مذهبی و زیست‌محیطی برای برخی در بحث‌های جاری در مورد اینکه با بقایای انسان چه باید کرد، در تضاد هستند.

اگر قانونگذاران ایالتی این پیشنهاد را تأیید کنند، ایلینوی هفتمین ایالت خواهد بود که این روند را در آمریکا قانونی می‌کند.

قابل توجه در میان مخالفان این لایحه، کلیسای کاتولیک است؛ «دانیل ولتر»، صدراعظم اخیراً بازنشسته اسقف اعظم شیکاگو، به درخواست کنفرانس کاتولیک ایلینوی با قانونگذاران صحبت کرد.

او در جلسه استماع کمیته گفت: تبدیل بقایای یک انسان به کمپوست انسان را تحقیر می‌کند و زندگی‌ شخص را بی‌حرمت می‌کند.

ولتر افزود که او و کلیسا «با هر گونه تمایلی برای به حداقل رساندن کرامت یک انسان، حتی پس از مرگ مخالفند.»

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا کمپوست

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *