رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش خودکشی در میان نظامیان آمریکایی/ پنتاگون به دنبال ارائه راهکار

12:49 - 18 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۵۲۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
افزایش خودکشی در میان نظامیان آمریکایی/ پنتاگون به دنبال ارائه راهکار
افزایش موارد خودکشی در ارتش آمریکا، پنتاگون را به ارائه راهکارهایی برای مقابله با این بحران واداشته است.

خبرگزاری میزان - پنتاگون اجرای قانونی را آغاز کرده که شامل ارائه خدمات سلامت روان برای سربازان آمریکایی نیازمند مراقبت است.

این اقدام در میانه تعداد فزاینده‌ای از موارد خودکشی در میان نیرو‌های فعال ارتش آمریکا صورت می‌گیرد.

قانون براندون

قانون براندون که به عنوان بخشی از قانون مجوز دفاع ملی در سال ۲۰۲۲ (NDAA) به تصویب رسید، ارتش آمریکا را ملزم می‌کند تا در صورت گزارش مشکل روانی یا درخواست کمک، یک ارزیابی سلامت روان ارائه کند.

این قانون که از سوی معاون وزیر دفاع آمریکا در امور پرسنل و آمادگی امضا شده است، همچنین به اعضای ارتش و نیرو‌های فعال اجازه می‌دهد تا برای بهبود سلامت روان، خارج از زنجیره فرماندهی از کمک محرمانه استفاده کنند.

این قانون برای بیش از یک سال پس از تصویب آن در سال ۲۰۲۲ به پایان رسید و پنتاگون مدعی شد که در حال کار بر روی بهترین روش برای اجرای الزامات این قانون است.

انتقادات از پنتاگون

«ست مولتن»، نماینده دموکرات، که از این اقدام حمایت می‌کند، در بیانیه‌ای گفت: شرم بر بروکراسی پنتاگون که ۱۵ ماه طول کشید و طی این مدت تعداد بیشتری از نیرو‌های نظامی به دلیل خودکشی جان خود را از دست دادند.

وی افزود: وزارت دفاع آمریکا هنوز کار‌های زیادی برای انجام دادن در این زمینه دارد تا از تعداد بسیار تکان دهنده خودکشی در میان مردان و زنان جوان ما که در ارتش خدمت می‌کنند، جلوگیری کند.

نام این قانون به نام براندون کاسرتا، ملوان ۲۱ ساله‌ای بود که در ژوئن ۲۰۱۸ در ایستگاه هوایی «نورفولک» آمریکا جان خود را از دست داد؛ براندون در چندین نامه به والدین و دوستانش گفت که دائما در نیروی دریایی مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد.

«تری کاسرتا»، مادر براندون که ریاست یک گروه مدافع را بر عهده دارد که برای پایان دادن به خودکشی در میان سربازان فعال و کهنه سربازان آمریکایی مبارزه می‌کند، گفت که پسرش به فرماندهانش گفته بود که از افسردگی رنج می‌برد، اما آن‌ها هیچ اقدامی برای کمک به وی انجام ندادند.

«تیم کین»، سناتور دموکرات آمریکایی در این باره می‌گوید: بیش از یک سال است که با خانواده براندون کاسرتا کار می‌کنم تا وزارت دفاع را برای اجرای قانون براندون تشویق کنیم.

وی افزود: خانواده کاسرتا پسر خود را در شرایط غیرقابل تصور وحشتناکی از دست داده و اندوه خود را به تلاشی برای کمک به سایر اعضای ارتش تبدیل کردند

افزایش موارد خودکشی در ارتش آمریکا

گزارش‌های رسمی حاکی از آن است که ۵۱۹ سرباز آمریکایی در سال ۲۰۲۱، آخرین سالی که اعداد و ارقام مربوط به خودکشی در دسترس است، بر اثر خودکشی جان خود را از دست دادند.

این رقم نسبت به ۵۸۲ مورد خودکشی در سال پیش از آن کاهش اندکی نشان می‌دهد، اما این روند در دهه گذشته و بیشتر در حال افزایش بوده است.

«لستر مارتینز لوپز»، دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور بهداشت، در بیانیه‌ای گفت: پس از اجرا، اعضای ارتش می‌توانند برای هر مبنایی، با ارجاع از طریق یک افسر فرمانده یا سرپرست، درخواست ارزیابی سلامت روان کنند.

در ماه مارس، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، تشکیل کمیته‌ای مستقل را برای بررسی سلامت روانی ارتش این کشور و برنامه‌های پیشگیری از خودکشی اعلام کرد.

بر اساس داده‌های پنتاگون، خودکشی در میان نیرو‌های فعال ارتش آمریکا بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است.

داده‌های منتشر شده نشان می‌دهد که این آمار تنها در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *