نقض حقوق بشر آشکار در زندان‌های کانادا/درباره «سلول‎های خشک» چه می‎دانیم

8:13 - 17 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۱۰۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نقض حقوق بشر آشکار در زندان‌های کانادا/درباره «سلول‎های خشک» چه می‎دانیم
استفاده از سلول‌های خشک در چارچوب جست‌وجو و ضبط کالای قاچاق در زندان‌های کانادا به موضوعی بحث برانگیز تبدیل شده است.

خبرگزاری میزان – کانادا در پی انتقاد‌های فراوان از نقض حقوق بشری زندانیان در قالب استفاده از «سلول‌های خشک» ناچار شد به این موضوع بپردازد و اعلام کند که محدودیت‌هایی برای استفاده از این مجازات در زندان‌های خود اعمال می‌کند.

«سلول‌های خشک» چه هستند؟

«سلول‌های خشک» نام بخشی از اقدام‌های زندان‌های کانادا برای جست‌وجو و ضبط کالا‌های قاچاق در این مراکز هستند، اما استفاده از این سیستم با انتقاد دراز مدت مدافعان حقوق بشری مواجه شده است.

«سلول‌های خشک»، سلول‌هایی هستند که در آن‌ها دسترسی به آب لوله کشی وجود ندارد و زندانیان در آن‌ها ۷۲ ساعت زیر نور روشن مورد نظارت دقیق قرار می‌گیرند؛ به این امید که در نهایت هرچه در بدنشان پنهان شده، آشکار شود.

زندانیان در «سلول‌های خشک» دسترسی به ملافه، مواد مغذی، لباس و اقلام بهداشتی ندارند.

این در حالی است که منتقدان خواستار استفاده از اسکنر برای دسترسی به این هدف هستند؛ آن‌ها تاکید دارند که برای هرگونه استفاده از این سلول‌ها و تمدید آن‌ها، مجوز خاصی لازم است.

منتقدان همچنین استفاده از «سلول‌های خشک» را عامل آسیب زایی برای سلامت روان زندانیان می‌دانند؛ آن‌ها می‌گویند که چنین سلول‌هایی بر سلامت جسمی زندانیان نیز تاثیر مهمی دارد.

یک بازپرس اصلاحی زندان‌های کانادا می‌گوید که نگهداری زندانیان در «سلول‌های خشک» تحقیرآمیزترین عمل در سیستم زندان‌های کاناداست.

دادگاه عالی «نوا اسکوشیا» در سال گذشته استفاده از «سلول‌های خشک» را غیرقانونی اعلام کرد؛ دولت کانادا در واکنش به حکم دادگاه مذکور، استفاده از «سلول‌های خشک» را فقط برای زنان ممنوع اعلام کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *