مدیرکل ثبت استان بوشهر: اجرای کامل طرح کاداستر تنها راه بستن روزنه‌ها و سرچشمه‌های فساد در بخش اراضی و املاک است

8:58 - 16 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۰۷۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مدیرکل ثبت استان بوشهر: اجرای کامل طرح کاداستر تنها راه بستن روزنه‌ها و سرچشمه‌های فساد در بخش اراضی و املاک است
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر، گفت: اجرای کامل طرح کاداستر تنها راه بستن روزنه‌ها و سرچشمه‌های فساد و زمین خواری در بخش اراضی و املاک است.

خبرگزاری میزان - جلسه قرارگاه حدنگاری سردار شهید سلیمانی شهرستان دیر که با حضور مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر، فرماندار، رئیس دادگستری، روسای ادارات راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، امور راضی، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان دیر برگزار شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر در این جلسه اظهار کرد: هویت سازی و مستندسازی و اجرای کامل قانون کاداستر بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاست‌های برنامه هفتم توسعه جزو وظایف قانونی دستگاه‌ها است و باید با جدیت دنبال شود.

بزرگمهر با تأکید اینکه اجرای کامل طرح کاداستر تنها راه بستن روزنه‌ها و سرچشمه‌های فساد و زمین خواری در بخش اراضی و املاک است، ادامه داد: امیدواریم دستگاه‌ها دولتی در اجرای قانون حدنگاری با تعویض اسناد دفترچه‌ای و دریافت اسناد کاداستری، به اجرای کامل این طرح کمک کنند.

نوشادی رئیس دادگستری شهرستان دیر نیزعنوان کرد: برای اجرای طرح حدنگاری اراضی کشاورزی یکی از موارد مورد تاکید در سند تحول قضایی است که در سال‌های قبل با تاخیر انجام می‌شد، اما با درایت رئیس کل دادگستری استان بوشهر در شهرستان‌ها قاضی ویژه حدنگار انتخاب و معرفی شده که با افزایش پیگیری‌ها، نظارت و رصد مستمر و برگزاری جلسات متعدد در کمیسیون رفع تداخل و جلسات مرتبط، جهش قابل توجهی را در این زمینه شاهد هستیم.

باربرز در ادامه گفت: اجرای طرح کاداستر بیانگر تجلی اراده جدی نظام جمهوری اسلامی در اجرای قانون و تثبیت کننده مالکیت افراد و اموال بیت المال در حوزه اراضی است.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد تا بخشداری ها، دهیاری‌ها و خصوصاً رسانه ملی و فضای مجازی، کشاورزان را به اخذ سند تک برگی برای اراضی خود ترغیب و در زمینه اطلاع رسانی موضوع به عموم مردم اقدام کنند.

فرماندار شهرستان دیر همچنین با تأکید بر تلاش دستگاه‌ها برای دریافت اسناد مالکیت اراضی و املاک زیرمجموعه خود و ارتقای وضعیت فعلی و بهبود فعالیت‌ها، همکاری جدی دستگاه‌های مرتبط به زمین و املاک با اداره ثبت اسناد؛ تشکیل مستمر جلسات برای بررسی روند پیشرفت اجرای کاداستر در سطح شهرستان را خواستار شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری نشست

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *