واکنش‌ها به حمله پهپادی به کرملین/ زاخارووا: آمریکا و متحدانش مسئول اقدامات کی‌یف هستند

14:35 - 14 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۰۸۶۴
واکنش‌ها به حمله پهپادی به کرملین/ زاخارووا: آمریکا و متحدانش مسئول اقدامات کی‌یف هستند
وزارت خارجه روسیه گفت که مسکو به حمله پهپادی به کرملین متناسب با سطح تهدیدی که کی‌یف برای ریاست جمهوری روسیه ایجاد می‌کند، پاسخ خواهد داد.

خبرگزاری میزان - وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای گفت که شکی نیست که کی‌یف پشت حمله تروریستی علیه کرملین بوده است. 

این وزارتخانه افزود که مسکو به حمله پهپادی به کرملین متناسب با سطح تهدیدی که کی‌یف برای ریاست جمهوری روسیه ایجاد می‌کند، پاسخ خواهد داد. 

وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که مطمئن است همه کسانی که در این حمله پهپادی مسئول هستند شناسایی شده و به مجازات خواهند رسید.

«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به جدیدترین حملات پهپادی اوکراین به خاک روسیه تصریح کرد آمریکا و متحدان این کشور در نهایت مسئول اقدامات کی‌یف هستند.

واکنش کی‌یف به حمله به کرملین

مقامات دفتر رئیس جمهور اوکراین هم مدعی شدند که کی‌یف مسئول حمله به کرملین نیست و یکی از این مقامات، «میخایلو پودولیاک»، مشاور «ولاودیمیر زلنسکی» حتی تلاش کرده است که این اقدام تروریستی را به گردن برخی از نیرو‌های محلی نامشخص بیندازد.

با این حال، پودولیاک همچنین مدعی شد که اوکراین یک جنگ منحصراً دفاعی به راه انداخته و به اهدافی در قلمرو فدراسیون روسیه حمله نمی‌کند. این در حالی است که نیرو‌های اوکراینی در چند ماه گذشته بار‌ها زیرساخت‌های غیرنظامی در روسیه را هدف گرفته‌اند.

واکنش کشور‌های دیگر

«ودانت پاتل»، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکاگفت: ما از این گزارش‌ها آگاهی داریم، اما نمی‌توانیم اعتبار آن‌ها را تایید کنیم. 

پیش‌تر «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا نیز گفته بود که واشنگتن هرگونه اظهارات کرملین را با تردید نگاه می‌کند.

«مائو نینگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: همه طرف‌های بحران اوکراین باید از اقداماتی که می‌تواند به تشدید تنش بین طرف‌ها منجر شود، اجتناب کنند. 

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که دمشق حمله پهپادی به مقر ریاست جمهوری روسیه در کرملین را به شدت محکوم می‌کند و آن را یک حمله تروریستی می‌داند.

این وزارتخانه افزود دمشق همچنین از حق دفاع از خود روسیه در صورت وقوع چنین حملات تروریستی خطرناکی حمایت می‌کند. 

«کاترین کولونا»، وزیر خارجه فرانسه درباره این حادثه گفت: حمله پهپادی به کرملین یک حادثه عجیب و مرموز است. 

وی گفت: من وارد فرضیه‌ها نمی‌شوم، زیرا فرضیه‌های زیادی وجود دارد؛ بنابراین من از گفتن عجیب یا مرموز بودن آن فراتر نمی‌روم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *