جادوگر شهر اُز» به مرکز تئاتر کانون رسید

11:14 - 14 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۰۸۲۰
جادوگر شهر اُز» به مرکز تئاتر کانون رسید
«جادوگر شهر اُز» نمایش جدیدی است که بر اساس رمانی مشهور با همین نام در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان بر روی صحنه می‌رود.

خبرگزاری میزان -طبق اعلام اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نمایش به طراحی و کارگردانی «مهدی قلعه» بر اساس نمایش‌نامه‌ای به قلم «کالتر مارتینز» و ترجمه حسین فدایی‌حسین اقتباسی از رمان مشهور نوشته «لایمن فرانک بام» نویسنده کتاب‌های کودکان و روزنامه‌نگار آمریکایی آماده اجرا شده است.

«جادوگر شهر اُز» در ۱۲۳ سال گذشته دستمایه انتشار کتاب، ساخت فیلم، انیمیشن و تئاتر‌های بسیاری در سراسر جهان شده است که مشهورترین آن فیلمی هالیوودی است به کارگردانی ویکتور فلمینگ که در سال ۱۹۳۹ ساخته شد و به روی پرده رفت.

داستان این نمایش درباره دختر بچه‌ای به اسم دورتی است که در سرزمین کانزاس زندگی می‌کند و باد و طوفان شدید خانه و خودش را به «سرزمین اُز» فرود می‌آورد. دورتی که از این اتفاق خیلی ناراحت است با راهنمایی فرشته مهربان به سمت جادوگر شهر اُز رفته تا با کمک آن بتواند به شهر کانزاس برگردد و در طول مسیر با مترسکی که مغز ندارد و هیزم‌شکنی که از حلبی درست شده و قلب ندارد و شیری که شجاعت ندارد و ترسو است همراه می‌شود و اتفاق‌های عجیبی برای دورتی می‌افتد تا این که...

بر اساس این گزارش مجتبی کاظمی، علی بیگ‌محمد، علی صفا، سحر صفرپور، نسیم خسروشاهی، مهدی مزدارانی، بهاره صاحبی و مهدی قلعه به‌عنوان بازی‌گر در این نمایش نقش‌آفرینی می‌کنند.

همچنین از لیلا اسبقی به‌عنوان دستیار کارگردان، بابک نصیری‌خواه آهنگ‌ساز، لیلا پریشان طراح گریم، علیرضا حسین‌پور طراح ساخت عروسک و دکور، مهدی قلعه طراح صحنه، مهدی مزدارانی طراح و مسئول دوخت لباس، فرزانه علی‌دوست عکاس و محمدرضا شاملوفر طراح نور نام برده شده است.

نمایش «جادوگر شهر اُز» از روز پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ هر روز به‌جز شنبه‌ها ساعت ۱۸:۳۰ در سالن بوستان مرکز تولید تئاتر و تاتئر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بوستان لاله تهران به روی صحنه می‌رود.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت تیوال به نشانی اینترنتی www.tiwall.com بلیت این نمایش را تهیه کنند و شماره‌های ۸۸۹۶۶۱۱۹، ۰۹۰۲۴۹۹۰۲۸۵ و ۰۹۲۲۳۹۳۲۸۹۲برای هماهنگی در نظر گرفته شده است.

 انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *