کمیته اتقان آراء در دادگستری استان ایلام به منظور ارتقای کیفیت دادرسی تشکیل شد

10:04 - 13 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۰۵۵۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
کمیته اتقان آراء در دادگستری استان ایلام به منظور ارتقای کیفیت دادرسی تشکیل شد
رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: کمیته اتقان آراء در دادگستری استان ایلام در راستای دستور العمل ارزیابی اتقان آرا قضایی قوه قضاییه به منظور ارتقای کیفیت دادرسی، نظارت کیفری بر نحوه عملکرد قضایی و افزایش صدور آراء متقن و مستحکم تشکیل شده است.

خبرگزاری میزان -  عمران علی‌محمدی گفت: کمیته اتقان آراء در دادگستری استان ایلام در راستای دستور العمل ارزیابی اتقان آرا قضایی قوه قضاییه و در راستای اجرای مواد قانونی در این خصوص و تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه ضرورت اتقان آراء قضایی و فراگیر شدن آن به عنوان پیش نیاز تحول قوه قضاییه و به منظور ارتقای کیفیت دادرسی، نظارت کیفری بر نحوه عملکرد قضایی و افزایش صدور آراء متقن و مستحکم تشکیل شده است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام اظهار کرد: قضات در انشاء رای و صدور احکام باید تمام شاخص‌ها و ساختار رای متقن را مد نظر داشته باشند تا رای صادره در محاکم تجدید نظر و بالاتر نقض نشود و شاهد کاهش موجودی پرونده‌ها باشیم.

در ادامه جلسه اعضا کمیته ارزیابی اتقان آرا هر کدام با اظهار نظر به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص اتقان آرا و رفع اطاله دادرسی پرداختند که اهم این نظرات، پیشنهاد نظارت بر عملکرد قضات اظهار نظر در دادسرا، نظارت بر جلسات محاکم برای جلوگیری از موارد نقض آراء در دادگاه تجدید نظر، پیشنهاد عدم تعجیل در صدور رای در پرونده‌های حقوقی و همچنین پیشنهاد جمع بندی بیشترین موارد نقض آراء توسط دادگاه تجدید نظر و شناسایی قضات و شعبی که بیشترین موارد نقض را دارند، بود.

در پایان اعضاء کمیته برنامه‌هایی را در خصوص تقویت دانش قضایی قضات، شناسایی و رفع موارد اختلاف نظر قضات، و موارد و برنامه‌هایی در مورد تشویق و تذکر به قضات را در جهت اتقان هر چه بیشتر آراء مصوب کردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *