رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری ایلام به پایش پرونده‌های قضایی و درخواست های ۲۶ نفر از زندانیان مجتمع حرفه آموزی دالاب رسیدگی کرد

11:54 - 31 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۵۶۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری ایلام به پایش پرونده‌های قضایی و درخواست های ۲۶ نفر از زندانیان مجتمع حرفه آموزی دالاب رسیدگی کرد
رئیس کل دادگستری استان ایلام پس از بازدید از قسمت‌های مختلف مجتمع حرفه آموزی دالاب با ۲۶ نفر از زندانیان دیدار چهره به چهره داشت و پس از استماع درخواست‌های آنان دستورات لازم را برای پیگیری خواسته زندانیان صادر کرد.

خبرگزاری میزان - امروز پنجشنبه ۳۱ فروردین طرح پایش و غربالگری پرونده‌های قضایی زندانیان مجتمع حرفه آموزی دالاب با حضور عمران علی‌محمدی رئیس کل دادگستری ایلام ومعاونین قضایی و رئیس دادگاه انقلاب ایلام انجام شد.

در این بازدید ابتدا علی‌محمدی با سربازان وظیفه مستقر در زندان دیدار و اهمیت امر حراست از زندان و زندانیان و نحوه برخور اسلامی با زندانیان را تشریح کرد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام پس از بازدید از قسمت‌های مختلف زندان با ۲۶ نفر از زندانیان دیدار چهره به چهره داشت و پس از استماع درخواست‌های آنان دستورات لازم را برای پیگیری خواسته زندانیان صادر کرد.

تعامل اثربخش مراجع قضایی و بازدید‌های مستمر از زندان و دیدار با زندانیان نتایج مثبتی را در پیشبرد فرایند اصلاح و تربیت داشته است و علاوه بر مرخصی‌های پایان حبس که زندانی را به آغوش خانواده بازمی گرداند، تسهیلات قضایی دیگر مانند آزادی مشروط، تعلیق و تعویق مجازات، مرخصی، عفو، مجازات جایگزین حبس و... به زندانیان واجد شرایط اعطا شده است.

سیاست دوره تحولی قوه قضاییه بر کاهش جمعیت کیفری است و بهره مندی از ارفاقات قانونی در همین راستا می‌تواند نقش آفرین باشد. بازدید‌های دسته جمعی قضات به همراه رییس کل دادگستری ایلام هر هفته در زندان‌های استان انجام می‌شود و زندانیان بی واسطه با مسئولین قضایی دیدار و گفتگو می‌کنند و همین امر ضمن کاهش بار روانی زندانیان، زمینه ساز اثربخشی هرچه بهتر فعالیت‌های بازپرورانه است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *