رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
در نخستین نشست مشترک شورای هماهنگی مجلس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت؛

قالیباف: مجمع تشخیص مصلحت نظام مشاور امین مقام معظم رهبری برای تنظیم سیاست‌های کلان است

10:27 - 12 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۰۳۷۷
دسته بندی: سیاست ، عمومی
قالیباف: مجمع تشخیص مصلحت نظام مشاور امین مقام معظم رهبری برای تنظیم سیاست‌های کلان است
رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در همه حوزه‌ها باید تحول داشته باشیم و برای این تحول نیازمند هماهنگی و همدلی هستیم، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد در مجلس با مجمع تعامل کنیم چرا که مجمع تشخیص مصلحت نظام مشاور امین مقام معظم رهبری برای تنظیم سیاست‌های کلان است.

خبرگزاری میزان- به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع تشخیص، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی عصر دوشنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه در نشست مشترک شورای هماهنگی مجلس شورای اسلامی با اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر بر هماهنگی، همدلی و هم افزایی میان قوا، مراکز تصمیم گیری و سیاستگذاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی، گفت: قصد داریم به این سمت برویم که هماهنگی‌های خوبی میان مجلس و مجمع، به صورت کاملا ساختارمند و جلساتی مداوم داشته باشیم و ضرورت این تعامل در جریان بررسی لایحه بودجه و به ویژه در جریان تدوین برنامه هفتم بیش از پیش دیده می‌شود.

رئیس قوه مقننه همچنین با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره تحول که از سال ۹۹ به بعد مطرح شده است، عنوان کرد: ما باید نقش خود را در اجرای فرمایشات رهبر معظم انقلاب مشخص کنیم و در این راستا در آغاز دوره ششم مجمع از باب وظیفه خود، بحث مفصلی را در رابطه با رویکرد‌ها و نقش مجمع در تحول، بیان کرده ام.

وی با اشاره به برخی سیاستگذاری‌ها که توسط بخش‌های مختلف انجام می‌شود گفت: این اتفاق درحالی است که مشخص نیست این سیاست‌ها تا چه اندازه بر اساس سیاست‌های کلان کشور است و سوال مهم در این باره این است که آیا قرار است این روند ادامه یابد و تحول نداشته باشیم؟ به نظر می‌رسد قطعا باید تحولی صورت دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه در همه حوزه‌ها باید تحول داشته باشیم و برای این تحول نیازمند هماهنگی و همدلی هستیم، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد در مجلس با مجمع تعامل کنیم چرا که مجمع تشخیص مصلحت نظام مشاور امین مقام معظم رهبری برای تنظیم سیاست‌های کلان است و مأموریت دارند بر اساس قانون اساسی نظارت کنند، البته در این حوزه همان طور که اشاره کردم نیازمند تحول هستیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *