بی‌توجهی به خشونت در خانه‌های سالمندان استرالیا

8:22 - 12 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۰۳۴۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بی‌توجهی به خشونت در خانه‌های سالمندان استرالیا
داده‌های منتشر شده نشان می‌دهد که خشونت در خانه‌های سالمندان استرالیا از سوی مقامات نادیده گرفته شده و کم اهمیت جلوه داده می‌شود.

خبرگزاری میزان - ارائه دهندگان مراقبت از سالمندان در استرالیا متهم به کم اهمیت جلوه دادن حوادث مرتبط با «خشونت غیرمنطقی» شدند.

به گزارش «گاردین»، بیش از ۷ هزار مورد از این قبیل در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۲ گزارش شده است که بیشترین تعداد در دو سال گذشته است.

خشونت بیش از حد

ارائه دهندگان مراقبت از سالمندان در استرالیا بیشترین تعداد موارد «خشونت غیرمنطقی» را در سه ماهه نخست از زمان شروع ثبت موارد در دو سال پیش گزارش کرده‌اند و این بخش با اتهاماتی مبنی بر کم اهمیت جلوه دادن آسیب ناشی از آن مواجه است.

ارائه دهندگان مراقبت هفت هزار و ۶۶۳ مورد خشونت را در سه ماه آخر سال ۲۰۲۲ گزارش کردند که بالاترین رقم سه ماهه از زمان شروع ثبت در آوریل ۲۰۲۱ است.

این رفتار‌های خشونت‌بار انواع مختلفی از رفتار‌ها را شامل می‌شود و در بسیاری از موارد، این اقدامات منجر به صدماتی شده که ممکن است بلافاصله آشکار نشود، مانند لخته شدن خون.

«جانت اندرسون»، کمیسر پلیس استرالیا، می‌گوید که بیش از هشت مورد از ۱۰ مورد خشونت گزارش شده به کمیسیون کیفیت و ایمنی مراقبت از سالمندان مربوط به استفاده از زور توسط ساکنان این مراکز بوده است.

بسیاری از این موارد خشونت مربوط به کارکنان مراکز ارائه مراقبت می‌شود؛ اندرسون گفت: این موضوع به ما مربوط می‌شود.

در سه ماه پایانی سال گذشته، دو هزار و ۱۲۰ مورد خشونت غیرمنطقی نقض «اولویت یک» در نظر گرفته شد، به این معنی که ارائه دهنده قضاوت کرد که آن‌ها باعث آسیب می‌شوند یا انتظار می‌رفت که باعث آسیب شوند و دلایل منطقی برای تماس با پلیس وجود داشت.

بی توجهی به موارد خشونت

کمیسر پلیس استرالیا، می‌گوید: این موضوع نشان می‌دهد که ممکن است درک کافی از تأثیر رفتار‌های خشونت‌بار وجود نداشته باشد، و توجه کافی به طرح‌های پشتیبانی و سایر استراتژی‌هایی که می‌توانند از وقوع یا تکرار چنین حوادثی جلوگیری کنند، وجود ندارد.

ارائه دهندگان مراقبت از سالمندان ملزم شده‌اند موارد جدی آسیب را به صورت فصلی از سال ۲۰۲۱ گزارش کنند تا از پاسخگویی و شفافیت بیشتر اطمینان حاصل کنند.

بی توجهی در حدود دو هزار مورد در سه ماه پایانی سال ۲۰۲۲ گزارش شده است؛ سال گذشته، تماس‌هایی از ۲۷ هزار مورد که توسط ساکنان مراکز سالمندان، خانواده‌ها و مراقبان یا حامیان مراقبت از سالمندان گرفته شده بود و این موارد تکان دهنده، بی‌توجهی را نشان داد.

در یک مورد، کارکنان آنقدر جراحات فرد آسیب دیده را نادیده گرفتند که پزشکان آن را «نیاز به قطع عضو» دانستند.

آخرین داده‌ها همچنین ۶۳۳ مورد «رفتار جنسی غیرقانونی یا نامناسب» را نشان می‌دهد که باید ظرف ۲۴ ساعت به کمیسیون کیفیت مراقبت و ایمنی سالمندان ارجاع داده شود.

عدم برآورده کردن استاندارد‌ها

بیش از ۱۷۰ مرکز خدمات مراقبت از سالمندان در سه ماه پایانی سال ۲۰۲۲ استاندارد‌های کیفیت اجباری را برآورده نکردند؛ شایع‌ترین نقض‌ها فقدان «مراقبت شخصی و بالینی ایمن و موثر» و «سیستم‌های حاکمیتی ناکارآمد» بوده است.

یک گزارش جدید می‎گوید: اعلان‌های حوادث ظرف ۲۴ ساعت بررسی و ارزیابی می‌شوند تا از پاسخ‌های مناسب توسط ارائه‌دهندگان از جمله گزارش به پلیس اطمینان حاصل شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: استرالیا خشونت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *