رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هفتمین جشنواره طنز و رسانه به یاد کیومرث صابری فومنی برگزار می‌شود

17:42 - 11 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۰۳۰۱
هفتمین جشنواره طنز و رسانه به یاد کیومرث صابری فومنی برگزار می‌شود
معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان هفتمین جشنواره طنز و رسانه (طنزپهلو)، یادمان مرحوم کیومرث صابری فومنی (گل آقا) را برگزار می‌کند.

خبرگزاری میزان- به گزارش روابط‌ عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلا‌ع‌رسانی، عباس حسین‌نژاد دبیر این دوره از جشنواره با اشاره به اینکه طنز در رسانه به خصوص شبکه‌های اجتماعی نیازمند حمایت جدی است گفت: جشنواره‌ها محمل خوبی برای کشف استعداد‌ها هستند و جشنواره طنز و رسانه که هفتمین دوره خود را شروع کرده، امیدوار است به بالندگی طنز در سپهر انقلاب اسلامی کمک کند.

او ادامه داد: روزنامه‌ها و نشریات، فضای مجازی، تبلیغات، برنامه‌ها، جُنگ‌ها و کلیپ‌های توجیهی سازمان‌ها و ارگان‌ها، حوزه کودک و نوجوان، حوزه آموزش و... بستر‌هایی هستند که طنز و آثار طنز می‌تواند در آن‌ها مثمرثمر و کارساز واقع شود. از سوی دیگر الگویی مانند گل‌آقا به عنوان یک نشریه موفق که توسط طنزپردازان شاخص و موفق به رهبری کیومرث صابری فومنی در بعد از انقلاب تولید شد می‌تواند بخشی از جامعه طنزپرداز را راهبری کند؛ بنابراین گزارش بخش‌های مسابقه این دوره از جشنواره عبارتند از: «داستان کوتاه طنز»، «کاریکاتور و کارتون»، «شعر طنز»، «طنز چندرسانه‌ای» و «نثر طنز (طنز مطبوعاتی)».

دبیرخانه جشنواره طنز و رسانه به نشانی http://tanz.pressfestival.ir/ آماده دریافت آثار طنزپردازان در موضوعات «ایران پیر، ایران جوان»، «اپوزوسیون جمهوری اسلامی ایران»، «ماجرا‌های خودروی ایرانی»، «تلخ و شیرین سیاست»، «ماجرا‌های ترامپ و بایدن»، «گرانی خانه و کرایه خانه»، «فضای مجازی (اعتیاد به گوشی، ضرر فودبلاگرها، بلاگر‌های بی‌سواد، فیک‌نیوز‌ها و...)»، «محیط زیست»، «مصرف آب و انرژی»، «بروکراسی اداری» و «موضوع آزاد» تا تاریخ ۲۵ تیرماه سال جاری است.

لازم به ذکر است دبیرخانه هفتمین جشنواره طنزپهلو در دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها مستقر است و آیین پایانی این جشنواره ۱۵ تیرماه سال جاری در شهر فومن، زادگاه مرحوم کیومرث صابری فومنی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *