رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هند بزرگترین تامین کننده سوخت‌های تصفیه شده اروپا شد

11:32 - 11 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۰۱۸۹
هند بزرگترین تامین کننده سوخت‌های تصفیه شده اروپا شد
هند در ماه آوریل به بزرگترین تامین کننده سوخت‌های تصفیه شده اروپا تبدیل شده است و همزمان مقادیر بی‌سابقه‌ای از نفت خام روسیه را خریداری می‌کند.

خبرگزاری میزان - بر اساس داده‌های شرکت تحلیلی Kpler، هند در ماه آوریل به بزرگترین تامین کننده سوخت‌های تصفیه شده اروپا تبدیل شده است و همزمان مقادیر بی‌سابقه‌ای از نفت خام روسیه را خریداری می‌کند. 

اتکای اروپا به محصولات نفت خام هند

اتکای اروپا به محصولات نفت خام هند پس از ممنوعیت واردات نفت روسیه افزایش یافته است.

داده‌های Kpler نشان می‌دهد که واردات سوخت تصفیه شده اروپا از هند به بالای ۳۶۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته که از این لحاظ دقیقاً از عربستان بالاتر است. 

این توسعه یک شمشیر دولبه برای اتحادیه اروپا است. از یک سو، اتحادیه اروپا اکنون به منابع جایگزین دیزل نیاز دارد که جریان مستقیم از روسیه را که قبلا تامین کننده اصلی آن بود، قطع کرده است. با این حال، در نهایت تقاضا برای سوخت از مسکو را افزایش می‌دهد و به معنای هزینه‌های اضافی حمل و نقل است. 

این همچنین به معنای رقابت بیشتر برای پالایشگاه‌های نفت اروپایی است که نمی‌توانند به نفت خام ارزان روسیه دسترسی پیدا کنند، و در بحبوحه بررسی دقیق‌تر بازار در مورد اینکه واردات دیزل منطقه از کجا می‌آید، رخ می‌دهد. 

وضعیت صدور نفت خام روسیه به هند

بر اساس داده‌های Kpler، انتظار می‌رود واردات نفت خام روسیه به هند در ماه آوریل از دو میلیون بشکه در روز فراتر برود که تقریباً ۴۴ درصد از کل واردات نفت این کشور را تشکیل می‌دهد. 

روسیه با وجود نگرانی‌هایی که غرب در مورد واردات هند از روسیه در طول جنگ مطرح کرد، برای اولین بار در سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ (سال مالی ۲۰۲۳) پس از اینکه در بحبوحه جنگ اوکراین شروع به ارائه نفت با نرخ‌های پایین کرد، به عنوان تامین کننده اصلی نفت هند ظاهر شد. 

هند موضع محکمی در این رابطه اتخاذ کرده و گفته است که برای دستیابی به امنیت انرژی همه گزینه‌ها را در نظر می‌گیرد.

روسیه بزرگترین صادرکننده نفت به هند

بر اساس داده‌های وزارت بازرگانی و صنعت اتحادیه اروپا، روسیه با وجود سقف قیمتی ۶۰ دلاری هر بشکه نفت در غرب، از نظر ارزش در ماه فوریه بزرگترین صادرکننده نفت خام به هند بود. 

واردات نفت خام از روسیه به هند در ماه فوریه به ۳.۳۵ میلیارد دلار رسید و پس از آن عربستان با ۲.۳۰ میلیارد دلار و عراق با ۲.۰۳ میلیارد دلار حشور دارند.

سقف قیمتی که توسط کشور‌های غربی حفظ شده بود برای محدود کردن درآمد‌های نفتی روسیه و در عین حال جریان نگه داشتن خود نفت برای جلوگیری از شوک قیمت جهانی طراحی شده بود. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *