رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش انتقادات از عملکرد خشونت‌آمیز پلیس آلمان

11:47 - 10 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۹۵۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
افزایش انتقادات از عملکرد خشونت‌آمیز پلیس آلمان
انتشار ویدئو‌های مربوط به خشونت پلیس آلمان علیه معترضان اقلیمی، جنجال بر سر خشونت پلیس را در این کشور به همراه داشته است.

خبرگزاری میزان – در ماه‌های اخیر شهر‌های آلمان با موارد متعددی از اعتراضات مواجه بودنه اند.

بخشی از این اعتراضات از سوی فعالان اقلیمی برگزار شده و خشونت پلیس در مواجهه با آن موجب بالا گرفتن انتقادات از عملکرد پلیس در این کشور شده است.

اخیرا ویدئویی از خشونت پلیس آلمان در مواجهه با یک معترض در رسانه‌های اجتماعی به طور گسترده‌ای منتشر شده است؛ انتشار این ویدئو بار دیگر توجه افکار عمومی را به خشونت پلیس آلمان معطوف کرد.

نقض قوانین و توجیه پلیس

در حالی برخی از کارشناسان می‌گویند پلیس آلمان قانون را زیر پا گذاشته، اما قانون‌گذاران از درخواست‌ها برای «مجازات‌های سخت‌تر» علیه «نافرمانی» معترضان حمایت کرده‌اند.

«راینر ونت»، رئیس اتحادیه پلیس ملی آلمان در مصاحبه‌ای پس از دو روز ناآرامی در برلین که فعالان اقلیمی به طور همزمان بیش از ۳۰ جاده را مسدود کردند، گفت: تا زمانی که مجازات‌ها تشدید نشود، نمی‌توانیم وضعیت را کنترل کنیم.

ونت در گفتگو با گروه رسانه‌ای RND از مقامات برلین خواست تا مدت «بازداشت پیشگیرانه» را از ۴۸ ساعت به ۳۰ روز افزایش دهند، همانطور که در سایر ایالت‌های آلمان مانند بایرن این امر مجاز است.
 

او گفت که این تفاوت دلیلی است که فعالان اقلیمی از گروه‌های مختلف «در برلین و نه در مونیخ» اعتراض می‌کنند.

درخواست برای مجازات سنگین‌تر

اظهارات وی منعکس کننده نظرات چندین سیاستمدار محافظه‌کار در پاییز گذشته بود که خواستار تحمیل مجازات‌های سخت‌تر برای جنبشی که با اقدامات جسورانه نافرمانی، مانند چسباندن خود به بزرگراه‌ها و باند فرودگاه‌ها و پرتاب غذا به روی آثار هنری، به فروپاشی آب‌وهوایی واکنش نشان می‌داد، بودند.

اخیرا بحث‌ها در آلمان با ویدئوی «وایرال شده» در رسانه‌های اجتماعی که نشان می‌داد افسر پلیس برلین علیه معترضان مسالمت آمیز خشونت به خرج می‌دهد، بیشتر شد؛ در حالی که چندین قانونگذار درخواست خود را برای مجازات‌های شدیدتر علیه فعالان آب و هوایی تجدید کردند، چندین کارشناس اظهار داشتند که این کنترل معادل شکنجه است.

«ایریس اسپرانگر»، وزیر داخله برلین نیز در مصاحبه‌ای گفت: باعث تاسف است که رانندگان خودرو نمی‌توانند علیه معترضان از خشونت استفاده کنند - چیزی که خود پلیس نسبت به آن هشدار داده است - در حالی که نانسی فزار، وزیر کشور آلمان، از یک «دست قوی» پلیس حمایت می‌کند.

شکایت جنایی از افسران حاضر در ویدئوی منتشر شده

این ویدئو معترضی را نشان می‌دهد که به طور مسالمت آمیز در وسط خیابان در منطقه شارلوتنبورگ برلین نشسته است. افسر پلیسی به او نزدیک می‌شود او را تهدید می‌کند که اگر فورا محل را ترک نکند با ضرب و شتم شدید مواجه خواهد شد.

پس از یک شمارش معکوس، افسر پلیس گردن فرد معترض را می‌گیرد در حالی که همکارش پا‌های او را گرفته و این اقدام باعث می‌شود فرد معترض برای مدتی از شدت درد فریاد بزند.

پس از انتشار این فیلم توسط پخش کننده عمومی MDR، گروه‌های معترض وعده دادند که این هفته برلین را به بن‌بست خواهند رساند؛ در واقع، از روز دوشنبه گذشته، این گروه‌ها توانسته‌اند با چسباندن خود به آسفالت، ده‌ها جاده پرتردد را برای ساعت‌ها مسدود کنند.

پلیس برلین می‌گوید که این حادثه «در حال بررسی است» و شکایت کیفری به دلیل ایجاد صدمه بدنی در هنگام انجام کار تشکیل شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *