نژادپرستی و خشونت؛ موضوعی نهادینه در ساختار پلیس آلمان

8:14 - 20 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۶۶۲۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نژادپرستی و خشونت؛ موضوعی نهادینه در ساختار پلیس آلمان
مروری بر عملکرد پلیس آلمان نشان می‌دهد که نژادپرستی در آن ساختاری بوده و بیش از موارد منفرد است.

خبرگزاری میزان - مطالعه پلیس آلمان موضوع بحث‌های طولانی بوده است و تحقیقات به مدت ۲ سال ادامه داشته است؛ نخستین نتایج اکنون در دسترس است و برخی از آن‌ها مشکوک هستند.

این یک موضوع سیاسی بود؛ موضوعی داغ در سال ۲۰۲۰ درباره یک مطالعه در مورد نژادپرستی پلیس آلمان که مورد مناقشه قرار گرفت؛ چت‌های پلیس افراطی جناح راست قبلاً منتشر شده بود، مقامات برخی احزاب نژادپرستی پنهان را در پلیس تایید کردند و نهاد‌های مخالف دولت آلمان سپس خواستار مطالعه در این زمینه شدند که وزیر کشور وقت آلمان دستور آغاز آن را رد کرد. اگرچه در پایان با این تحقیقات موافقت شد، اما فقط به وضعیت عمومی کار در نیروی پلیس تعمیم داده شد.

به گزارش «newsingermany»، اکنون نخستین نتایج مطالعه موسوم به «مگاوو» وجود دارد؛ گزارش موقت در دسترس است و فقط تا حدی همه چیز را روشن می‌کند. 

از مارس ۲۰۲۱، یک تیم تحقیقاتی تکمیل شد، با کارشناسان مصاحبه شد و پرسشنامه‌های آنلاین برای تمام مقامات پلیس در سراسر این کشور ارسال شد. 

بیش از ۵۰ هزار پرسشنامه برگشت داده شد که به معنای نرخ پاسخ ۱۶ درصد است و بنابراین بزرگترین نمونه در تحقیقات پلیس آلمان تا به امروز است. تنها هامبورگ و بادن-وورتمبرگ از شرکت در آن خودداری کردند.

بیشتر مصاحبه شوندگان احساس اجتماع و گزینه‌های شغلی فراوان در نیروی پلیس را انگیزه خود برای انتخاب شغل توضیح دادند. ساعات کار غیرقابل پیش بینی، کمبود تجهیزات و کارکنان و پیگیری بیشتر توسط سیستم قضایی به عنوان سختی‌ها نام برده شد. از خشونت نیز شکایت شد. ۱۰ درصد از افراد مورد بررسی گفتند که بیش از سه بار خشونت فیزیکی با خطر بالاتر آسیب را تجربه کرده‌اند.

بسیاری از افسران پلیس ابراز بی‌‍تفاوتی کردند

منطقه خاکستری بزرگ ۴۰ درصد از افراد مورد بررسی، که به بیانیه‌های جزئی پناه برده‌اند، به جای اینکه آشکارا مواضع خود را نشان دهند، مشکل‌ساز توصیف می‌شوند. 

علاوه بر این، تعدادی از پاسخ دهندگان نیز تخلفات داخلی را گزارش کردند؛ ۴۲ درصد اظهار کردند که در هنگام انجام وظیفه اظهارات جنسی را تجربه کرده اند. موضوع سوم به اظهارات تبعیض آمیز، طردکننده یا نژادپرستانه اشاره کرد. این مطالعه در نظر دارد نتایج نهایی را تا پایان آگوست ۲۰۲۴ ارائه کند.

خشونت جدی در ساختار پلیس آلمان

به گفته کارشناسان، خشونت پلیس یک مشکل جدی در آلمان بوده است، اما بسیاری از موارد گزارش نشده یا به درستی بررسی یا مجازات نمی‌شوند.

آمار‌های رسمی که سالانه توسط اداره پلیس جنایی فدرال (BKA) منتشر می‌شود، تنها اطلاعات محدودی را ارائه می‌دهد. در حال حاضر برآورد می‌شود که هزار و ۵۰۰ تا دو هزار مورد خشونت پلیس در کشور وجود دارد.

با این حال، بر اساس تحقیقات اخیر انجام شده توسط نهاد‌های مستقل، تعداد موارد گزارش نشده احتمالاً بسیار بیشتر است و می‌تواند حتی ۵ برابر بیشتر از سوابق رسمی باشد.

یک افسر سابق پلیس و کارشناس امنیتی آلمان در این باره گفته که بسیاری از قربانیان در گزارش دادن چنین حوادثی با مشکل مواجه هستند یا به مقامات اعتماد ندارند.

تعداد موارد گزارش نشده در هر زمینه‌ای از جنایات زیاد است. موارد کمتر و کمتری گزارش می‌شود، زیرا شهروندان نیز متوجه شده‌اند که گزارش آن‌ها فایده چندانی ندارد، دادسرا‌ها کار کمی انجام می‌دهند، بار سنگینی دارند و اصلاً به عنوان شاهد احضار نمی‌شوند.

به گفته کارشناسان، اغلب قربانی در موقعیتی قرار می‌گیرد که تقریباً امکان ندارد بعدا علیه افسران پلیس طرح اتهام کند.

در مورد خشونت پلیس، وضعیت با این واقعیت تشدید می‌شود که یک شهروند معمولا در موقعیتی قرار می‌گیرد که یک گروه کامل از افسران پلیس درگیر هستند؛ سه، چهار، پنج افسر پلیس.

خشونت نژادی

به گفته کارشناسان، مهاجران، پناهندگان و سیاه‌پوستان اغلب به طور نامتناسبی تحت تأثیر خشونت پلیس قرار می‌گیرند.

یکی از بنیانگذاران کمپین برای قربانیان خشونت نژادپرستانه پلیس (KOP)، که در مرکز مشاوره ReachOut در برلین نیز کار می‌کند گفت که دادستان‌های آلمان معمولاً زمانی که قربانیان خشونت پلیس را گزارش می‌دهند، در کنار پلیس قرار می‌گیرند و از آن حمایت می‌کنند.

تعداد بسیار کمی از مهاجران و اعضای جامعه سیاه‌پوست به پلیس و عدالت باور دارند... که اگر پرونده‌هایی را علیه پلیس ثبت کنند، می‌توان هر کاری انجام داد یا نتیجه مثبتی حاصل می‌شود؛ نژادپرستی ساختاری بسیار است و در داخل اداره پلیس و در سیستم عدالت کیفری بیداد می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *