معرفی گروه انتخاب بخش فیلم‌های مستند نخستین جشنواره بین المللی فیلم و فیلمنامه ایثار

12:08 - 09 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۷۴۸
معرفی گروه انتخاب بخش فیلم‌های مستند نخستین جشنواره بین المللی فیلم و فیلمنامه ایثار
محسن قیصری، مهدی فیوضی و سعید الهی آثار رسیده به بخش مسابقه فیلم‌های مستند نخستین جشنواره بین المللی فیلم و فیلمنامه ایثار را بررسی و انتخاب کردند.

خبرگزاری میزان- به گزارش امور ارتباطات رسانه‌ای و روابط عمومی نخستین جشنواره بین المللی و پنجمین جشنواره ملی فیلم و فیلمنامه ایثار، گروه انتخاب بخش مسابقه فیلم‌های مستند جشنواره متشکل از محسن قیصری، از مستند سازان شاخص سینمای ایران که عمده آثارش فیلم‌ها ومجموعه‌های مستند با موضوع ۸ سال دفاع مقدس است و از سال ۵۹ همزمان باشروع جنگ تحمیلی با حضور در مناطق جنگی فیلم‌های مذکور را تهیه و تولید کرده است.

مهدی فیوضی، کارگردان فیلمنامه نویس بازیگر و تهیه کننده سینمای ایران که آثاری همچون نفوذی، محرمانه تهران و جشن تولد در کارنامه سینمایی وی به چشم می‌خورد و سعید الهی کارشناس حوزه فرهنگ و رسانه تحلیلگر سینما که در طول سال‌های اخیر تهیه کنندگی آثار مستندی همچون: ۲۲/۲۲، سایه‌های سمی، زومر‌های ایرانی را بر عهده داشته از میان ۲۰۹ عنوان مستند ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، آثار منتخب خود را برای حضور دردو بخش اصلی و بخش ویژه انتخاب کردند.

بر اساس این گزارش گروه انتخاب بخش فیلم‌های مستند از میان فیلم‌های ارسال شده به جشنواره تعداد ۲۴ فیلم را برای حضور در بخش مسابقه اصلی و تعداد ۱۹ عنوان فیلم مستند را نیز برای حضور در بخش مسابقه ویژه مستند معرفی کردند.

شایان ذکر است آثار بخش ویژه ازمیان تولیدات بنیاد شهید و امور ایثارگران در سراسر کشور و یا تولیدشده از سوی خانواده معظم شهدا و ایثار گران بوده ودارای مضامینی با عنوان حجاب و عفاف، نماز و نیایش و آثار مرتبط با مضامین تولید دانش بنیان است.

طبق اعلام دبیرخانه جشنواره، اسامی فیلم‌ها روز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه از طریق رسانه‌های عمومی اعلام می‌شود و بر روی سامانه رسمی جشنواره نیز قرار می‌گیرد.

مرحله نهایی نخستین جشنواره بین المللی و پنجمین جشنواره ملی فیلم و فیلمنامه ایثار با دبیری فرهاد مختاری از ۲۸ اردیبهشت تا سوم خرداد ماه امسال از سوی اداره کل امور هنری معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با همکاری شهرداری مشهد و استانداری خراسان رضوی در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: جشنواره

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *