«لوتریا» ساخته علی عطشانی نامزد دریافت جایزه رِمی در آمریکا شد

10:42 - 07 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۵۱۹
«لوتریا» ساخته علی عطشانی نامزد دریافت جایزه رِمی در آمریکا شد
فیلم سینمایی «لوتریا» به کارگردانی علی عطشانی و تهیه‌کنندگی ادوین آوانس و صدرا و کسری درودیان همایونی، نامزد دریافت جایزه رِمی، از پنجاه و ششمین دوره جشنواره فیلم هوستون آمریکا شد.

خبرگزاری میزان - فیلم سینمایی «لوتریا» به گارگردانی علی عطشانی که سال گذشته در کشور مکزیک فیلمبرداری شد، همراه با فیلم‌هایی از ال مارتینز (آمریکا)، اوریول فرر (اسپانیا)، برانو بیگونی (ایتالیا) و ایوان ریچاردز (آمریکا) نامزدهای دریافت پنجاه و ششمین جایزه رِمی در بخش فیلم بلند داستانی از پنجاه و ششمین دوره جشنواره فیلم هوستون آمریکا هستند.

جشنواره بین‌المللی فیلم World Fest-Houston International Film Festival که در سال ۱۹۶۸ تأسیس شده است، یکی از سه جشنواره معتبر فیلم سالانه در قاره آمریکا و قدیمی‌ترین جشنواره مستقل جهان است که هرساله در ماه آوریل در هیوستون، تگزاس برگزار می‌شود.

فیلمسازان مطرحی همچون اسپیلبرگ، لوکاس، آنگ لی، برادران کوئن، ریدلی اسکات، جان لی هنکاک، برایان دی پالما، راندال کلیزر، الیور استون و دیوید لینچ در دوره‌های پیشین این جشنواره موفق به دریافت جایزه رِمی در بخش فیلم‌های بلند داستانی شده‌اند.

پیش از این آثاری از سینمای ایران در بخش فیلم‌های مستند و کوتاه این جشنواره موفق به دریافت جایزه رمی شده‌اند و در صورتی که فیلم سینمایی «لوتریا» از ایران موفق به دریافت جایزه رمی در بخش فیلم‌های بلند داستانی شود، کلکسیون جایزه رِمی سینمای ایران در تمامی بخش‌های رقابتیِ بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین جایزه مستقل سینمایی جهان تکمیل می‌شود.

امسال ۴۷۶۲ فیلم برای شرکت در بخش مسابقه این جشنواره ثبت‌نام کرده‌اند که در نهایت برای هر بخش ۲۰ فیلم به بخش مسابقه راه پیدا کردند.

پنجاه و ششمین دوره جشنواره وردفست هوستون از ۲۵ تا 30 آوریل در شهر هیوستون ایالت تگزاس و در Cinemark Memorial City برگزار می‌شود.

اختتامیه این جشنواره و اعلام اسامی برندگان در روز ۲۵ آوریل خواهد بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *