هک شدن سایت‎های شرکت تسلیحاتی و صنایع هوایی رژیم صهیونیستی/ از تازه‎ترین حملات سایبری چه می‎دانیم

11:57 - 09 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۷۴۳
هک شدن سایت‎های شرکت تسلیحاتی و صنایع هوایی رژیم صهیونیستی/ از تازه‎ترین حملات سایبری چه می‎دانیم
تازه‌ترین حملات سایبری علیه رژیم صهیونیستی درحالی انجام شده که بسیاری از وب‌سایت‌ها و زیرساخت‌های مهم رژیم صهیونیستی طی روز‌ها و هفته‌های گذشته شاهد حملات سایبری گسترده بوده‌اند.

خبرگزاری میزان - منابع عبری می‌گویند که وب‌سایت شرکت تسلیحات نظامی رژیم صهیونیستی «رافائل» و سایت شرکت صنایع فضایی این رژیم به نام IAI، هدف حمله سایبری قرار گرفته و از دسترس خارج شدند. 

تازه‌ترین حملات سایبری درحالی انجام شده که بسیاری از وب‌سایت‌ها و زیرساخت‌های مهم رژیم صهیونیستی طی روز‌ها و هفته‌های گذشته شاهد حملات سایبری گسترده بوده‌اند.

به گزارش «رادیو هاوانا»، پیش از این حمله، یک گروه هکری با انجام حمله سایبری علیه یک موسسه رژیم صهیونیستی، اطلاعات ۵۰۰ هزار کاربر را به سرقت برد. 

هک شدن اطلاعات ساکنان اراضی اشغالی

رسانه‌های عبری گزارش دادند که همچنین گروهی هکری روز چهارشنبه گذشته مؤسسه «آتید» رژیم صهیونیستی را هدف گرفته و پس از انتشار بخشی از آن، از جمله پرونده‌ای حاوی ۲۰۰ هزار نام، شماره شناسایی و آدرس، اطلاعات دانش آموزان را به فروش رسانده است. 

این گروه هکری همچنین گفته است که به اطلاعات شخصی شهرک‌نشینان، از جمله مدارک شناسایی افرادی که در نیرو‌های نظامی و پلیس رژیم اشغالگر فعالیت می‌کردند، دست یافته است.

همچنین در همان روز، حساب کاربری فیس‌بوک «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هک شد. 

گروهی از هکر‌های سودانی که خود را «سودان ناشناس» می‌نامند، اعلام کرده‌اند که وب‌سایت رسمی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را هک کرده‌اند. 

این گروه همچنین اعلام کرد که رسانه‌های خبری، وب‌سایت‌های کابینه رژیم صهیونیستی و وب‌سایت‌های سیاسی این رژیم را هدف گرفته و افزود که هک‌های خود را ادامه خواهد داد. 

وب‌سایت‌های شرکت بنادر رژیم صهیونیستی و بندر حیفا از جمله مواردی بودند که هک شدند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که حمله سایبری این وب‌سایت‌ها را از کار انداخته است.

حملات سایبری به نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی

حملات سایبری روز چهارشنبه گذشته دو روز پس از آن انجام شد که سودان ناشناس به وب‌سایت‌های آژانس جاسوسی رژیم صهیونیستی «موساد»، سرویس امنیتی داخلی شاباک و چندین شرکت دیگر را در سرتاسر اراضی اشغالی حمله سایبری کرد. 

روزنامه عبری معاریو گزارش داده بود که وب‌سایت‌های مختلف رژیم صهیونیستی به دلیل حمله سایبری گسترده توسط این گروه سودانی از دسترس خارج شدند. از جمله وب‌سایت‌هایی که هدف قرار گرفتند تلویزیون، شرکت‌های ارتباطی، بانک‌ها، شرکت‌های خدماتی، دانشگاه‌ها، روزنامه‌ها و شرکت آب رژیم صهیونیستی بودند.

حملات سایبری به زیرساخت‎های رژیم صهیونیستی

به گزارش رسانه‌های عبری، «سودان ناشناس» همچنین وب‌سایت‌های فرودگاه «بن گوریون» و شرکت الکتریک رژیم صهیونیستی (IEC) را با انجام حملات سایبری از دسترس خارج کرد.

در چند هفته گذشته، وب‌سایت‌های مراکز مختلف رژیم صهیونیستی هدف حملات سایبری گسترده بوده است. 

یک گروه هکر اندونزیایی هفته گذشته حمله سایبری گسترده‌ای را علیه تعدادی از وب‌سایت‌های رژیم صهیونیستی، از جمله وزارتخانه‌های خارجه، آموزش و بهداشت این رژیم انجام داد.

«جروزالم پست» گزارش داد که این گروه در ۱۷ آوریل اعلام کرد که در روز‌های اخیر موفق به نفوذ به وب‌سایت وزارتخانه‌های آموزش، بهداشت و خارجه رژیم صهیونیستی و همچنین پلیس این رژیم و شرکت‌های اتوبوس و قطار شده و آن‌ها را از کار انداخته است. 

انتهای پیام/

مسعود بیاتی


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *