رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دسترسی پیام‌رسان‌های داخلی به اطلاعات شخصی کاربران کذب است

12:59 - 06 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۳۸۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
دسترسی پیام‌رسان‌های داخلی به اطلاعات شخصی کاربران کذب است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دسترسی پیام‌رسان‌های داخلی به هرگونه از اطلاعات شخصی مردم را تکذیب کرد و آن را غیرقانونی و حرام دانست.

خبرگزاری میزان _ عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیئت دولت با تکذیب دسترسی پیام‌رسان‌های داخلی به اطلاعات خصوصی کاربران گفت: بر اساس قانون و فتوای مقام معظم رهبری دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربران غیرقانونی و حرام است.

وی تصریح کرد: وزارت ارتباطات با وضع قوانین و ضوابط بر این امر نظارت دارد. به هیچ‌وجه احدی حق دسترسی به اطلاعات مردم در پیام‌رسان‌های داخلی را ندارد و مشمول اصل ۲۵ قانون اساسی است و خیال مردم از این موضوع راحت باشد. 

زارع‌پور همچنین به اتصال پیام‌رسان‌های داخلی اشاره و اظهار کرد: روز گذشته به شکل رسمی اتصال متقابل پیام‌رسان‌های داخلی را داشته‌ایم. در فاز اول ۴ پیام‌رسان ایرانی بله، آیگپ، گپ و ایتا به یکدیگر متصل شده‌اند. 

به گفته وزیر ارتباطات مردم می‌توانند بر اساس سلیقه خود از هر یک از این پیام‌رسان‌ها استفاده کنند. بیش از ۷۰ درصد مردم در حال استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی هستند. در ۲۴ ساعت اولی که شرایط برای اجرایی شدن طرح اتصال پیام‌رسان‌های ایرانی به یکدیگر فراهم شد، بیش از ۳۰۰ هزار نفر این قابلیت جدید را در گوشی‌های خود فعال و استفاده کردند. 

زارع‌پور با تاکید بر اینکه اتصال پیام‌رسانی موجب رقابت بیش‌تر پیام‌رسان‌ها خواهد شد، گفت: اتصال پیام‌رسان‌ها در دنیا در حال انجام است. اتحادیه اروپا قانونی را به نام قانون دیجیتال وضع کرده است که از اول ژانویه ۲۰۲۴ اجباری خواهد شد. بر اساس این قانون تمام پیام‌رسان‌های فعال در اروپا مکلفند اتصال متقابل داشته باشند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *