جزئیات گام بعدی اتصال پیام‌رسان‌های داخلی به یکدیگر

14:55 - 05 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۲۱۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
جزئیات گام بعدی اتصال پیام‌رسان‌های داخلی به یکدیگر
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در گام بعدی برنامه اتصال پیام‌رسان‌های داخلی، امکان تشکیل گروه و تماس صوتی و تصویری بین کاربران سکو‌های مختلف فراهم خواهد شد.

خبرگزاری میزان _ عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در گفت‌وگو با رسانه ملی با اشاره به اتصال ۴ پیام‌رسان ایرانی «بله»، «ایتا»، «گپ» و «آی‌گپ» گفت: حمایت از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی ایرانی یکی از ماموریت‌های وزارت ارتباطات است.

به گفته وی اتصال متقابل پیام‌رسان‌های داخلی امروز به شکل رسمی رونمایی می‌شود. 

زلرع‌پور افزود: امکان ارسال پیام و هر نوع فایلی بین این ۴ پیام‌رسان در نسخه‌های جدید وجود دارد. هموطنان باید برای استفاده از این امکان نسخه‌های جدید را نصب کنند.

وزیر ارتباطات همچنین در رابطه با نسخه وب این قابلیت، اظهار کرد: نسخه وب «بله» وجود دارد، اما برای سایر پیام‌رسان‌ها نسخه وب به سرعت ایجاد خواهد شد. 

وی تاکید کرد: در این فاز ارسال پیام متنی، استیکر و فایل پیش‌بینی شده است و در قدم بعدی امکان تشکیل گروه مشترک بین پیام‌رسان‌ها و کاربران در پیام‌رسان‌های مختلف در یک پیام‌رسان پیش خواهد آمد. کاربران باید در بخش تنظیمات آن را فعال کنند تا امکان ارسال پیام به سایر پیام‌رسان‌ها به وجود آید.

به گفته زارع‌پور همچنین در ادامه قابلیت تماس صوتی و تصویری بین پیام‌رسان‌های مختلف فراهم خواهد شد.

وی گفت: سازمان فناوری اطلاعات، مرکزی راه‌اندازی کرده است که به طور دائم پاسخگوی سوالات در رابطه با پیام‌رسان‌های داخلی هستند و امکان برقرای ارتباط با این مرکز با شماره ۱۶۴۹ در سراسر کشور وجود دارد و همچنین پشتیبانی پیام‌رسان‌ها پاسخگوی کاربران خواهد بود.

وزیر ارتباطات افزود: این قابلیت برای این است که مردم با سهولت از پیام‌رسان‌ها استفاده کنند. استقبال در این چند روزه خوب بوده است و چند صد هزار نفر در چند روز اخیر آن را فعال کرده‌اند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *