برخورد پلیس فتا با عاملین انتشار تصاویر خصوصی افراد در شبکه‌های اجتماعی

10:29 - 05 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۱۲۶
برخورد پلیس فتا با عاملین انتشار تصاویر خصوصی افراد در شبکه‌های اجتماعی
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و برخورد با عاملین انتشار تصاویر خصوصی افراد در شبکه‌های اجتماعی خبر داد و گفت گردانندگان برخی از صفحات در اینستاگرام برای درآمدزایی بیشتر و دیده شدن، اقدام به انتشار تصاویر خصوصی بانوان می‌کنند.

خبرگزاری میزان- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران گفت: تعدادی خانم جوان به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شدند تصاویر خصوصیشان در فضای مجازی منتشر شده و موجب بر هم زدن آرامش روانی آن‌ها و خانواده‌شان شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه حریم خصوصی مردم خط قرمز پلیس است بیان نمود: طی تحقیقات صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا و بررسی اظهارات شکات مشخص شد صفحاتی با عناوین مدلینگ، مزون، آنلاین شاپ‌ها و... منبع انتشار این تصاویر است و بدون درنظر گرفتن حریم خصوصی افراد با انگیزه درآمدزایی و جذب دنبال کننده اقدام به انتشار تصاویر نیمه برهنه و نامتعارف آن‌ها می‌نمایند.

سرهنگ معظمی گودرزی با اشاره به شناسایی بیش از ۴۰ نفر از گردانندگان این صفحات در فضای مجازی افزود: پس از اقدامات پلیسی و تشریفات قضایی گردانندگان صفحات مذکور که بدون رضایت اشخاص اقدام به انتشار تصاویر شخصی و خصوصی شکات کرده بودند دستگیر و پرونده در روند رسیدگی قضایی قرار گرفته است.

رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به برخورد قاطعانه پلیس با انتشاردهندگان تصاویر خصوصی شهروندان در فضای مجازی توضیح داد: برخی افراد سودجو با تبلیغات فریبنده و غیرواقعی و با هدف درآمدزایی در فضای مجازی کاربران را به سمت و سوی این صفحات هدایت کرده و با ترفند‌های مختلف اقدام به تصویر برداری از آن‌ها می‌کنند و بدون درنظر گرفتن حریم شخصی افراد به هر قیمتی قصد رشد و دیده شدن دارند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به اینکه این افراد در مجموع بیش از سه میلیون دنبال کننده جذب کرده بودند به شهروندان توصیه کرد: تصاویر و یا اطلاعات محرمانه و خصوصی خود را در اختیار افراد غیر قرار نداده و دیگران را به حریم شخصی خود راه ندهید چرا که دلالان مجازی در فضای سایبر کوچکترین ارزشی برای حریم خصوصی افراد قائل نیستند، با مرتکبان این جرائم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی طبق قانون برخورد خواهد شد، همچنین شهروندان می‌توانند موارد مشکوک و مشابه را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.

انتهای پیام/


برچسب ها: پلیس فتا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *