رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

طرح عملیاتی پلیس فتا در برخورد با رفتار‌های هنجارشکنانه در فضای مجازی

12:34 - 04 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۹۸۹
طرح عملیاتی پلیس فتا در برخورد با رفتار‌های هنجارشکنانه در فضای مجازی
رئیس پلیس فتا فراجا از اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا در خصوص برخورد با رفتار‌های هنجارشکنانه در فضای مجازی بر اساس مطالبات مردمی و به خصوص کاربران فضای سایبر خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش پلیس فتا، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا گفت: در حوزه اقدامات پیش دستانه مقابله و برخورد با مصادیق رفتار‌های هنجارشکنانه در فضای مجازی؛ با اشراف سایبری و اجرای طرح‌های عملیاتی مختلف هر گونه فعالیت مجرمانه پیرامون اشاعه و ترویج فحشا و موارد سوء اخلاقی رصد می‌شود و برخورد با مرتکبان و مجرمان در دستور کار پلیس فتا قرار دارد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به مصادیق مجرمانه در خصوص " اشاعه و ترویج فحشا در فضای مجازی " نظیر ترغیب به " بی حجابی، تن نمایی، مدلینگ مبتذل، لایو‌های مستهجن غیراخلاق، پیکر تراشی و ... " افزود: تا کنون با انجام ۷۶۴۳ رصد عام صورت تعداد ۱۹۲۷ مورد شناسایی انجام شده و بالغ بر ۵۰۰ فقره اقدام قضائی و عملیاتی شامل تذکر، احضار، حذف و مسدود سازی صورت گرفته است.

رئیس پلیس فتا فراجا تصریح کرد: بر اساس مطالبات مردمی و به خصوص کاربران فضای سایبر کارگروه‌های ویژه عملیاتی در پلیس فتا در حال رصد فضای مجازی بوده و در صورت مواجهه با هر گونه مصادیق رفتار‌های هنجارشکنانه و غیر اخلاقی شناسایی و بر خورد با مرتکبان و مجرمان را در دستور کار خود قرار خواهند داد.

سردار مجید بیان داشت: بر اساس مستندات موجود تعدادی از پرونده‌های تشکیل شده در حوزه رفتار‌های هنجارشکنانه در حوزه کانال‌ها و صفحات صیغه یابی، دوست یابی، مدلینگ، اخاذی و ... از طریق طرح شکایت از سوی شکات و به صورت پرونده‌های کثیر الشاکی به این پلیس ارجاع شده و رسیدگی به این پرونده‌ها در اولویت‌های انتظامی قرار دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *