رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بارش باران در نقاط مختلف کشور/رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در پایتخت

9:21 - 05 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۱۰۹
بارش باران در نقاط مختلف کشور/رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در پایتخت
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

کبری رفیعی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز سامانه بارشی در نوار غربی و مرکز کشور، دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های یزد و فارس  فعالیت دارد که با بارش‌های رگباری همراه با وزش باد شدید موقتی همراه است و در مناطق مستعد تگرگ نیز رخ می‌دهد.

وی ضمن اشاره به اینکه برای دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های قزوین، البرز و زنجان بارش باران پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: در سواحل دریای خزر نیز بارش آغاز می‌شود و در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان با رگبار و رعد وبرق و وزش باد شدید مواجه هستیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در جنوب ایلام و نیمه غربی خوزستان وزش باد و نفوذ گرد و خاک از مرز‌های غربی کشور مورد انتظار است، افزود:فردا بارش‌ها در نوار غربی تضعیف می‌شود اما شاهد ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان‌های تهران، البرز، سمنان، یزد، کزمان و اصفهان هستیم.

رفیعی با اشاره به اینکه در شمال آذربایجان‌های غربی و شرقی نیز بارش‌ها ادامه پیدا می‌کند و تا روز شنبه تداوم دارد، اظهار کرد: آب‌های خلیج فارس طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه مواج پیش‌بینی می‌شود. 

وی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: تهران امروز در ساعات بعدازظهر رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را تجربه می‌کند و بیشینه دمای امروز آن ۲۷ درجه بالای صفر پیش‌بینی می‌شود و کمینه دما به ۲۲ درجه بالای صفر رسید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *