افزایش دما در نیمه شمالی کشور/ رگبار باران در ۶ استان

10:50 - 31 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۵۵۸
افزایش دما در نیمه شمالی کشور/ رگبار باران در ۶ استان
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

امین‌حسین نقشینه در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز ناپایداری‌های محلی به شکل رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید برای شرق فارس، جنوب کرمان، شمال‌شرق هرمزگان، غرب اصفهان، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، در ساعت‌های بعدازظهر پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار را داریم.

وی ضمن اشاره به اینکه فردا در غرب یزد، کرمان، هرمزگان و با گذر موج تراز میانی در شمال‌غرب کشور، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و قزوین و مناطق مرزی در استان‌های کرمانشاه و کردستان، افزایش ابر، رگبار، رعدو برق پراکنده و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد، ادامه داد: شنبه در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های البرز، تهران، سمنان، مناطقی از اصفهان، یزد، کرمان، دامنه‌های زاگرس در استان‌های همدان، مرکزی، قم شاهد بارش پراکنده هستیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا اوایل شب در گیلان، مازندران و اردبیل و شنبه مازندران و گلستان بارش پراکنده انتظار می‌رود، افزود: یکشنبه در برخی مناطق اصفهان، یزد، ارتفاعات کرمان، شرق سمنان، خراسان شمالی و شرق سواحل دریای خزر، رگبار پیش‌بینی می‌شود و درهمین روز اوایل شب در کردستان و کرمانشاه بارش پراکنده رخ می‌دهد.

نقشینه با اشاره به اینکه دوشنبه در شمال‌غرب کشور و مناطقی از غرب، شمال‌ غرب بارش پراکنده را شاهد هستیم و در ساعات بعدازظهر اصفهان، یزد، کرمان و شمال سیستان و بلوچستان، افزایش ابر و رگبار پراکنده دارند، اظهار کرد: تا فردا با افزایش دما در نیمه شمالی کشور به ویژه در اردبیل و گیلان مواجه هستیم و از شنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی، کاهش دما در نوار شمالی مورد انتظار است.

وی ضمن بیان اینکه فردا نیز پدیده گردوخاک در برخی مناطق شمال‌غرب و غرب را داریم، عنوان کرد: دریای خزر، شنبه مواج ومتلاطم می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توصیح داد: تهران امروز و فردا آسمانی صاف تا قسمتی ابری دارد و فردا بعدازظهر افزایش ابر و اواخر وقت وزش باد در تهران شدید می‌شود. بیشینه دمای پایتخت امروز ۲۷، فردا ۲۸ خواهد شد و کمینه دمای امروز تهران نیز در ایستگاه مهرآباد ۱۶ درجه بالای صفر گزارش شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *