در روند برگزاری کنکور به شیوه جدید، تغییری ایجاد نخواهد شد

18:39 - 04 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۰۶۳
در روند برگزاری کنکور به شیوه جدید، تغییری ایجاد نخواهد شد
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد که در برگزاری کنکور به شیوه جدید حتی یک مورد تخلف مشاهده نکردیم و این روند برگزاری آزمون سراسری تغییری نخواهد کرد.

خبرگزاری میزان_ طبق اعلام شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تاکنون به خاطر تساهل و تسامح در آزمون سراسری بی عدالتی‌های زیادی شاهد بودیم و حق افراد ضایع می‌شد، اما با مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تغییر در نحوه برگزاری کنکور، حتی یک مورد تخلف را هم شاهد نبودیم.

وی درباره علت مخالفت برخی نمایندگان مجلس با شیوه فعلی برگزاری کنکور افزود: پس از ورود جدی شورای عالی انقلاب فرهنگی به موضوع برگزاری آزمون سراسری، رئیس جمهور هم از آن حمایت کرد. ما جلسات متعددی با نمایندگان مجلس برگزار کردیم، اما همچنان برخی از آن‌ها با شیوه فعلی کنکور مخالف هستند.

خسروپناه ادامه داد: با کمک و همکاری مجموعه وزارت ارتباطات و دستگاه‌های امنیتی با قطع اینترنت در محل برگزاری کنکور، امنیت در برگزاری این آزمون مهم افزایش یافت و تخلفی گزارش نشد. البته در برخی مناطق به خاطر ضعف در زیرساخت‌ها مجبور به قطع اینترنت در شهرستان یا چند محله شدیم که با تقویت زیرساخت‌ها امنیت در برگزاری آزمون سراسری ارتقا می‌یابد.

وی افزود: قطع اینترنت فقط مربوط به کشور ما نیست و در آمریکا، چین و… هم قطع اینترنت وجود دارد. این که برخی نمایندگان مجلس به قطع اینترنت در زمان برگزاری آزمون سراسری ایراد می‌گیرند حرف اشتباهی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر این که روند برگزاری کنکور تغییری نخواهد کرد، افزود: ما به دنبال کار زیرساختی جدی برای ایجاد یک سازمان سنجش و ارزیابی واحد هستیم که همه دستگاه‌ها در حوزه آموزش و پژوهش تابع آن باشند. فعلاً گام‌های اولیه این مسیر را برداشته ایم و روند فعلی برگزاری آزمون سراسری را تغییری نخواهیم داد.

 

انتهای پیام/


برچسب ها: کنکور

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *