طرح جمع آوری متکدیان در راستای مطالبات شهروندان در شهرستان سیرجان آغاز شد

12:02 - 04 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۹۶۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
طرح جمع آوری متکدیان در راستای مطالبات شهروندان در شهرستان سیرجان آغاز شد
 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان استان کرمان از تشدید و آغاز طرح جمع آوری متکدیان با تشکیل اکیپ ویژه‌ای توسط عوامل شهرداری و نیروی انتظامی و با همکاری بهزیستی در این شهرستان خبر داد و گفت:این طرح در راستای مطالبات شهروندان آغاز شده است.

خبرگزاری میزان - مجتبی قدیمی اظهار کرد: با توجه به مفاد مواد ۷۱۲ و ۷۱۳ قانون مجازات اسلامی و جرم انگاری قانونی در خصوص تکدی گری و به کار گماردن افراد صغیر یا افراد دیگر جهت تکدی گری، در راستای سالم‌سازی چهره شهر برابر مقررات با متکدیان برخورد می‌شود.

وی افزود:در همین راستا تعداد ١٤ نفر که در سطح شهر سیرجان اقدام به تکدی گری می‌کردند جمع آوری، ساماندهی و تحویل بهزیستی و سایر نهاد‌های حمایتی شدند و تعدادی از این افراد که اطفال را وسیله تکدی گری قرار می‌دادند به موجب قانون به زندان معرفی شدند. 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان با اشاره به اینکه بسیاری از متکدیان سطح شهر استحقاق دریافت کمک مالی را ندارند تاکید کرد: باید آمار دقیق متکدیان، مشخص و افراد نیازمند واقعی بین آنان به نهاد‌های حمایتی و مراکز نیکوکاری فعال معرفی شوند.

قدیمی در ادامه افزود: اغلب متکدیان جمع آوری شده مربوط به اتباع بیگانه غیرمجاز و شهر‌ها و استان‌های مجاور بوده که از احساسات شهروندان سوء استفاده کرده و روزانه از این راه درآمد‌های زیادی داشتند، لذا اجازه نمی‌دهیم فرد یا افرادی با سوءاستفاده از اعتماد عمومی و عطوفت مردم، موجب ایجاد بی‌نظمی در جامعه شوند.

 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان از تشدید و آغاز طرح جمع آوری متکدیان با تشکیل اکیپ ویژه‌ای توسط عوامل شهرداری و نیروی انتظامی و با همکاری بهزیستی در این شهرستان خبر داد و گفت:این طرح در راستای مطالبات شهروندان آغاز شده است.

گفتنی است؛ با دستور دادستان طرح‌های ضربتی جمع آوری متکدیان، که اغلب اقدام به گدایی در سطح شهر می‌کنند، توسط شهرداری سیرجان با همکاری نیروی انتظامی و بهزیستی بصورت ماهانه انجام می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *