۲۴ مددجوی زندان کرمان و کانون اصلاح و تربیت استان با کمک ۵۹۰ میلیون تومانی یک خیّر آزاد شدند

15:18 - 31 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۶۰۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۲۴ مددجوی زندان کرمان و کانون اصلاح و تربیت استان با کمک ۵۹۰ میلیون تومانی یک خیّر آزاد شدند
۲۴ مددجوی زندان مرکزی کرمان و کانون اصلاح و تربیت استان با پرداخت ۵۹۰ میلیون تومان از سوی خیران به مناسبت عید سعید فطر آزاد شدند.

خبرگزاری میزان - ۲۴ مددجوی زندان مرکزی کرمان و کانون اصلاح و تربیت استان در آئینی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، رئیس کل دادگستری استان، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان به مناسبت عید سعید فطر با پرداخت ۵۹۰ میلیون تومان از سوی یک خیّر آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در این آیین با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان ضمن برگزاری ۵۵ جشن گلریزان، زمینه جمع آوری کمک‌های خیران برای ایجاد زمینه آزادی مددجویان جرایم غیرعمد فراهم شد، تاکید کرد: ۲۴ نفر از مددجویان زندان که به دلایلی نمی‌توانند از خدمات ستاد دیه بهره‌مند شوند و استفاده کنند و یا اینکه افرادی هستند که صرفا به دلیل رد مال در زندان هستند، امروز با پیگیری نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و با همت اداره کل زندان‌های استان کرمان آزاد می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی خطاب به مددجویان حاضر در این نشست، اظهاکرد: رافت نظام اسلامی و نوع دوستی مردم و خیران دست به دست همه داده تا توانسته زمینه آزادی شما را فراهم کند و این به معنای آن نیست که هر فردی که محکومیت حاصل کند با کمک خیران می‌تواند آزاد شود، زیرا رافت اسلامی علی القاعده یکبار شامل افراد می‌شود.

وی بر کنترل رفتار و پرهیز از ارتکاب مجدد جرم تاکید کرد و ادامه داد: شما باید به عنوان یک نیروی انسانی مورد نیاز جامعه به زندگی شخصی و اجتماعی خود بازگردید و از توانمندی خود برای زندگی آبرومندانه و نقش آفرینی صحیح در جامعه استفاده کنید.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان نیز گفت: سال گذشته ۸۳۰ میلیون تومان برای آزادی مددجویان جرایم عمدی از سوی خیران اهدا شده و در مجموع ۴۴۵ میلیون تومان نیز اخذ رضایت شاکیان حاصل شده که در نهایت منجر به آزادی ۴۶۵ مددجوی جرایم عمدی شده است.

سید مجتبی حسینی افزود: بنا به دستور ریاست کل دادگستری استان کرمان، ۲۴ مددجوی زندان مرکزی کرمان و کانون اصلاح و تربیت استان با پرداخت ۵۹۰ میلیون تومان از سوی خیران به مناسبت عید سعید فطر آزاد شدند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تقدیر از اقدامات ارزشمند اداره کل زندان‌های استان در حوزه‌های تربیتی، گفت: باعث افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی است که دستگاه قضایی ما به امر قضایی صرف نمی‌پردازد بلکه در کنار اجرای قانون، کارپیشگیری، هدایت، ارشاد و نگاه معنوی، ارزشی و الهی به زندانیان را نیز مد نظر دارد.

محمدرضا پورابراهیمی تصریح کرد: در گفتمان انقلاب اسلامی این است که زندان محل تربیت و انسان سازی باشد، زیرا ارتکاب جرم و خطا از هر فردی ممکن است سر بزند و خدا را شاکریم که دستگاه قضایی در کشور و استان کرمان نگاه تربیتی و ارشادی دارند که قابل تقدیر است.

وی تاکید کرد: پس از بازدید از زندان ها، تکیلف بیشتری درباره زندان‌ها را بر عهده خود احساس کردیم و از این رو پیگیری شد تا اختصاص منابع قرض الحسنه برای خانواده زندانیان انجام شود که در زمینه اشتغال و موارد ضروری هزینه کنند.

وی خطاب به مددجویان آزاد شده نیز گفت: آزادی به مناسبت عید سعید فطر را به میمنت گرفته و امیدواریم که به زندگی سعادتمندانه بازگردید و انشاالله این فرصت را قدربدانید و از تجربیات خود برای ساختن یک زندگی خوب و مثبت استفاده کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *