اعتصابات در کانادا/اختلاف اتحادیه خدمات عمومی و دولت ترودو بر سر دستمزد‌ها

9:40 - 04 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۹۲۷
اعتصابات در کانادا/اختلاف اتحادیه خدمات عمومی و دولت ترودو بر سر دستمزد‌ها
بزرگترین اتحادیه خدمات عمومی فدرال کانادا در حال آماده شدن برای تشدید اعتصاب مداوم خود با انتقال خطوط اعتصاب به مکان‌های استراتژیک مانند بندرها است.

خبرگزاری میزان - در زمانی که دولت فدرال کانادا و اتحادیه‌ای که بیش از ۱۵۵ هزار کارگر فدرال را نمایندگی می‌کند، در حال برگزاری مذاکرات پرتنش و کُند هستند، ممکن است اعتصاب گسترده خدمات در کانادا وارد دومین هفته خود شود.

کارکنان بخش فدرال، از جمله ۳۵ هزار نفر از آژانس درآمد کانادا، که نهاد جمع‌آوری مالیات این کشور به حساب می‌آید، از روز چهارشنبه گذشته به دلیل دستمزد‌ها و سیاست‌های بازگشت به کار دست به اعتصاب گسترده زده‌اند. 

با این حال، دولت فدرال کانادا گفته است که آماده نیست کارمندان دولت را مجبور به بازگشت به کار کند. 

آمادگی برای تشدید اعتصاب‌ها

بزرگترین اتحادیه خدمات عمومی فدرال کانادا در حال آماده شدن برای تشدید اعتصاب مداوم خود با انتقال خطوط اعتصاب به مکان‌های استراتژیک مانند بندرها در روز جاری است.

«کریس آیلوارد»، رئیس اتحادیه خدمات عمومی کانادا، می‌گوید که کارکنان دولت نمی‌خواهند زندگی کانادایی‌ها را مختل کنند، اما باید بر اقتصاد تأثیر بگذارند تا اتاوا را برای رسیدن به راه‌حل تحت فشار قرار دهند.

«مونا فورتیه»، رئیس هیئت خزانه‌داری کانادا در پاسخ به این سوال که آیا دولت ترودو قانون «بازگشت به کار» را در نظر خواهد گرفت، گفت: در حال حاضر، من معتقدم این چیزی نیست که بهترین نتیجه را داشته باشد. 

«کریس آیلوارد»، رئیس اتحادیه خدمات عمومی کانادا، در یک کنفرانس مطبوعاتی، گفت که واکنش آهسته هیئت خزانه داری به پیشنهاد اتحادیه و مدیریت کلی مذاکرات نشانه بی‌کفایتی است.

اتحادیه خدمات عمومی کانادا یک اتحادیه کارگری که بیش از ۲۳۰ هزار کارگر در هر استان و قلمرو کانادا را نمایندگی می‌کند، اظهار کرد که مذاکرات در بحبوحه آنچه به عنوان بزرگترین اعتصاب علیه یک کارفرما در تاریخ این کشور توصیف می‌شود، ادامه خواهد یافت. 

دلیل اعتصاب بخش خدمات عمومی

این اعتصاب که احتمالاً بر بازپرداخت مالیات در بحبوحه فصل مالیات تأثیر می‌گذارد، عمدتاً بر سر دستمزد‌هاست، به طوری که اتحادیه خدمات عمومی کانادا در بحبوحه افزایش هزینه‌های زندگی در پی همه گیری کووید-۱۹، خواهان افزایش ۱۳.۵ درصدی حقوق برای کارگران شده است. 

بر اساس گزارش‌ها، دولت فدرال کانادا طی ۳ سال پیشنهاد افزایش ۹ درصدی را به عنوان «پیشنهاد منصفانه و رقابتی» به این اتحادیه ارائه کرده است.

این اتحادیه همچنین خواسته‌های دیگری را در جریان مذاکرات خود که در سال ۲۰۲۱ آغاز شد، فهرست کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *