رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کانادا روی موج اعتصاب و اعتراض/ اختلال گسترده در روند جذب مهاجران

13:43 - 11 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۰۲۴۳
کانادا روی موج اعتصاب و اعتراض/ اختلال گسترده در روند جذب مهاجران
اعتصاب همه افراد، از درخواست کنندگان پناهندگی که جلسات دادرسی آن‌ها لغو می‌شود تا کارگران مهاجر و دانشجویان خارجی، را تحت تاثیر قرار داده است.

خبرگزاری میزان - در حالی که بزرگترین اعتصاب کارکنان فدرال کانادا به هفته سوم خود نزدیک می‌شود، هزاران نفر در بحبوحه رسیدگی به پرونده‌های لغو شده و توقف درخواست‌ها در برزخ مهاجرت به سر می‌برند، که این موضوع می‌تواند تلاش این کشور برای جذب مهاجران مورد نیاز را با مشکل مواجه کند.

دلیل آغاز اعتصابات در کانادا

حدود ۱۵۵ هزار کارمند دولتی فدرال کانادا از ۱۹ آوریل (۳۰ فروردین) دست به اعتصاب زده‌اند. در حالی که دستمزد‌ها مشکل اصلی منتهی به برگزاری اعتصابات است، اما اتحادیه‌ها همچنین خواهان گنجاندن کار از راه دور در توافق خود با دولت «جاستین ترودو» هستند. 

وکلای دادگستری کانادا به «رویترز» گفتند که اعتصاب همه افراد، از درخواست کنندگان پناهندگی که جلسات دادرسی آن‌ها لغو می‌شود تا کارگران مهاجر و دانشجویان خارجی، را تحت تاثیر قرار داده است.

کانادا هدف جذب مهاجران خود را به سطوح بی‌سابقه‌ای رسانده است و امیدوار است تا سال ۲۰۲۵ سالانه ۵۰۰ هزار مقیم دائم جدید جذب کند تا به کاهش کمبود نیروی کار در صنایع، از ساخت و ساز تا مراقبت‌های بهداشتی، کمک کند.

نرخ پایین زاد و ولد در کانادا، مهاجرت را به یک محرک اصلی رشد اقتصادی این کشور تبدیل کرده است.

کمبود کارکنان در حدود ۲۰ سازمان دولتی کانادا باعث تاخیر و اختلال در خدماتی مانند تمدید گذرنامه شده است.

تاثیر اعتصاب‌ها بر روند رسیدگی به پرونده مهاجران

در پی اعتصابات، برخی از تازه واردان در خارج از کانادا منتظر بررسی درخواست مهاجرتشان مانده‌اند. دیگران در این فکر هستند که آیا مجوز سکونت آن‌ها در کانادا منقضی می‌شود یا خیر. برخی از کارفرمایان با کمبود نیروی کار مواجه هستند و بسیاری به دلیل عدم دریافت گذرنامه‌شان نمی‌توانند سفر کنند.

دفاتر مهاجرتی کانادا می‌گویند که طی روز‌های اخیر با تماس مراجعین نگران خود مواجه می‌شوند.

تاخیر ناشی از اعتصاب کارکنان فدرال کانادا در حالی رخ می‌دهد که سیستم مهاجرت این کشور در حال جبران تاخیر‌های جذب مهاجران به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا در چند سال اخیر است. 

«شان فریزر»، وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) هفته گذشته گفت که به دلیل این اعتصاب، ده‌ها هزار پرونده رسیدگی نشده وجود دارد که باید تاکنون بررسی می‌شد.

او گفت: هرچه توقف کار طولانی‌تر باشد، تأثیرات شدیدتر خواهد بود. ما به کار برای شناسایی حوزه‌های اولویت‌دار که جان افراد ممکن است در خطر باشد ادامه می‌دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که همچنان می‌توانیم آن عملکرد‌های ضروری را حفظ کنیم.

سخنگویان اداره مهاجرت کانادا که کارشان تحت تأثیر این اعتصاب قرار گرفته است، نتوانستند جزئیاتی در مورد تأثیرات اعتصاب بر خدمات مهاجرت ارائه دهند. 

اتحادیه خدمات عمومی کانادا (PSAC) که از سال ۲۰۲۱ در حال چانه زنی جمعی برای دریافت یک قرارداد جدید بود، ماه گذشته با فراخوان برای اعتصاب گسترده نادر، فشار بر دولت ترودو را افزایش داد. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *