کنعانی: تصریحات تحریک آمیز ضد ایرانی آمریکا با هدف تداوم بازاریابی تسلیحات صورت می گیرد

9:20 - 03 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۸۲۳
کنعانی: تصریحات تحریک آمیز ضد ایرانی آمریکا با هدف تداوم بازاریابی تسلیحات صورت می گیرد
سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اقدام این کشور برای اخلال در برنامه‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران و نیز برخی تحریم‌های ضدایرانی جدید پاسخ داد.

خبرگزاری میزان - ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اقدام این کشور برای اخلال در برنامه‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران و نیز برخی تحریم‌های ضدایرانی جدید این کشور اظهار کرد: تصریحات تحریک آمیز وزیر خارجه آمریکا در ارتباط با برنامه نظامی ایران صرفا با هدف ادامه بازاریابی برای تسلیحات آمریکایی از طریق دامن زدن به پروژه شکست خورده ایران هراسی و اختلاف‌افکنی میان کشور‌های منطقه صورت می‌گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: برخلاف اظهارات نسنجیده وزیر خارجه رژیم آمریکا، جمهوری اسلامی ایران در چارچوب سیاست همسایگی، همواره بر گفت‌وگو،  مشارکت و همکاری منطقه‌ای برای تأمین امنیت و منافع مشترک کشور‌های منطقه به دور از مداخله بیگانگان تاکید داشته و تحولات مثبت و رو به پیشرفت در منطقه نیز در همین راستا می‌باشد.

کنعانی تاکید کرد: برنامه نظامی ایران صرفا جنبه دفاعی و بازدارندگی داشته و علیه هیچ کشوری که اندیشه تعرض به ایران را نداشته باشد، نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اقدامات نسنجیده و غلط رژیم آمریکا طی دهه‌ها را منبع ناامنی، بی‌ثباتی و جنگ در منطقه دانست و افزود: به نفع این کشور است که رویکرد‌های پراشتباه، مداخله‌جویانه و غیرمسئولانه خود در مسائل کشور‌های منطقه را کنار بگذارد و اجازه دهد روند تقویت ثبات و آرامش با همکاری و مشارکت کشور‌های منطقه به مسیر خود ادامه دهد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *