کشف ۴۰ گور بی نشان در محوطه یک مدرسه سابق کودکان بومی در کانادا

13:00 - 01 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۶۷۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کشف ۴۰ گور بی نشان در محوطه یک مدرسه سابق کودکان بومی در کانادا
در روز‌های اخیر گزارش‌های پی در پی از کشف گور‌های بی نشان در محوطه مدارس شبانه روزی سابق کودکان بومی در کانادا منتشر می‌شود.

خبرگزاری میزان – پس از انتشار خبر کشف ۱۹ مکان مرتبط با گور‌های بی نشان در محوطه یک مدرسه شبانه روزی کودکان بومی در استان آلبرتا کانادا، اکنون گزارش‌ها از کشف ۴۰ گور بی نشان در محوطه یک مدرسه شبانه روزی سابق کودکان بومی در استان بریتیش کلمبیا این کشور حکایت دارند.

به گزارش «آناتولی»، جامعه ملل نخست کانادا اعلام کرد که رادار‌های نفوذ به زمین ۴۰ گور بی نشان را در محوطه یک مدرسه شبانه روزی سابق پیدا کردند.

اعضای قدیمی یکی از قبایل بومی چند دهه گذشته اصرار داشتند که در محوطه این مدرسه گور‌های بی نشان وجود دارند.

جست و جو در محوطه مذکور در چارچوب پروژه مشترک ملل نخست و دانشگاه ساسکاچوان انجام می‌شود.

دانشیار دانشگاه ساسکاچوان در این رابطه گفت: شکی وجود ندارد که گور‌های مشکوک در آن جا بوده اند و اثبات این امر به رادار‌های نفوذ به زمین نیاز ندارد؛ رقم ۴۰ برای گور‌های احتمالی رقمی محتاطانه است و ما بر این باوریم که تعداد گور‌ها بیشتر از این رقم است.

مدرسه سنت آگوستین، در سال‌های ۱۹۰۴ تا ۱۹۷۵ در استان بریتیش کلمبیا کانادا فعالیت می‌کرد و کلیسای کاتولیک مسئولیت اداره آن را برعهده داشت.

بر اساس گزارش مرکز ملی حقیقت و آشتی، در سال ۱۹۲۳، والدین ملل نخست، به کیفیت ضعیف آموزش، انضباط خشن و رژیم غذایی ناکافی اعتراض کردند، اما مدرسه در پی این اعتراض دست به تغییر مدیریت زد.

تصور می‌شود ۱۵۳ کودک بومی در این مدرسه شبانه روزی مشغول به تحصیل بودند.

تخمین زده می‌شود که ۱۵۰ هزار کودک بومی در سراسر کانادا مجبور به تحصیل در یکی از بیش از ۱۳۰ مدرسه شبانه روزی کودکان بومی شدند؛ این مدارس از دهه ۱۸۰۰ فعالیت خود را آغاز کردند و آخرین مدرسه شبانه روزی در سال ۱۹۹۶ بسته شد.

دستکم ۴ هزار و ۵۰۰ کودک بومی در این مدارس جان خود را از دست دادند؛ هرچند برخی از مرگ بیش از ۶ هزار کودک بومی در این مراکز سخن می‌گویند.

از سال ۲۰۲۱ تاکنون حدود ۲ هزار گور بی نشان در مدارس شبانه روزی سابق پیدا شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *