رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کشف ۱۹ مکان مرتبط با گور دسته جمعی کودکان بومی در کانادا

12:05 - 31 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۵۵۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کشف ۱۹ مکان مرتبط با گور دسته جمعی کودکان بومی در کانادا
در پی جست‌وجو برای کشف گور‌های دسته جمعی کودکان بومی در کانادا، ۱۹ مکان جدید که احتمالا محل دفن کودکان بومی باشد، پیدا شد.

خبرگزاری میزان – نتایج اولیه جست‌و جو با رادار نفوذی زمین در محوطه یک مدرسه شبانه روزی سابق کودکان بومی در آلبرتا کانادا، ۱۹ مکان با ناهنجاری‌های منطبق با گور‌های بدون علامت کودکان بومی پیدا شد.

به گزارش «سی بی سی»، جست‌وجوی گور‌های بدون علامت در محوطه مدرسه شبانه روزی سابق در شرق آلبرتا کانادا با نام بلکوئیلز، منجر به کشف ۱۹ مکان با ناهنجاری‌هایی شد که با روش‌های دفن بدون علامت کودکان بومی جان باخته در مدارس مشابه مطابقت داشتند.

جست‌وجو در مدرسه شبانه روزی بلو کوئیلز از سال گذشته و در پی کشف گور‌های دسته جمعی در محوطه مدارس شبانه روزی سابق آغاز شد.

مدرسه مذکور در سال ۱۸۹۱ به دست کلیسای کاتولیک تاسیس شد و از سال ۱۹۳۱ به عنوان مدرسه شبانه روزی کودکان بومی تحت حمایت دولت فدرال و اداره کلیسای کاتولیک فعالیت خود را آغاز کرد.

دولت فدرال کانادا قصد داشت این مدرسه را در سال ۱۹۷۰ تعطیل کند، اما جامعه ملل نخست آن را به یک دانشگاه تحت اداره این جامعه تبدیل کرد.

یکی از دانش آموزان مدرسه شبانه روزی مذکور که اکنون ۶۹ ساله است، گفت که در این مدرسه روز‌های سختی را گذرانده است.

بر اساس گفته‌های بازماندگان این مدرسه که به دست کمیسیون حقیقت و آشتی (TRC) جمع آوری شد، دانش آموزان بومی مدرسه بلو کوئیلز اغلب در معرض خشونت قرار می‌گرفتند؛ با مشت و شلاق مورد ضرب و شتم قرار می‌گرفتند و درخواست والدین برای محافظت از فرزندانشان به طور سیستماتیک نادیده گرفته می‌شد؛ مرگ اغلب آن‌ها بر اثر مسمومیت رخ داد.

بین دهه‌های ۱۸۷۰ و ۱۹۹۰، بیش از ۱۵۰ هزار کودک ملل نخست، متیس و اینوئیت در سراسر کشور کانادا مجبور به تحصیل در مدارس شبانه روزی کودکان بومی تحت اداره دولت فدرال و کلیسای کاتولیک این کشور شدند.

دستکم ۴ هزار و ۱۰۰ کودک بومی جان خود را در این مدارس از دست دادند؛ هرچند برخی از بررسی‌ها شمار کودکان جان باخته را ۶ هزار نفر یا بیشتر می‌دانند.

دستکم ۸۲۱ مورد از مرگ و میر‌های مذکور در مدارس شبانه روزی کودکان بومی در آلبرتا ثبت شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *