ادعا‌های مقام‌های وزارت خارجه آمریکا درباره ایران

9:09 - 01 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۶۴۸
ادعا‌های مقام‌های وزارت خارجه آمریکا درباره ایران
وزیر خارجه و معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا‌هایی درباره کشورمان مطرح کردند.

خبرگزاری میزان – در بیانیه اخیر وزارت خارجه آمریکا اعلام شد که واشنگتن متعهد به ایجاد اخلال در برنامه‌های نظامی و شبکه تدارکات تسلیحاتی ایران است.

به گزارش وب سایت وزارت خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در این بیانیه مدعی شد که برنامه دفاعی بازدارندگی ایران سبب بی ثباتی در غرب آسیا و فراتر از آن می‌شود و آمریکا به همین دلیل با متحدان و شرکای خود برای مقابله با این فعالیت‌های ایران همکاری می‌کند.

از سوی دیگر ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشستی خبری درباره همکاری‌های فنی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی مدعی شد که آمریکا همچنان متعهد به آن چه وی «جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای» خواند، است.

وی همچنین ادعا کرد: ما همچنان معتقدیم که بهترین راه برای دستیابی به این هدف، دیپلماسی است.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بخشی دیگر ادعا کرد که کشورش با همکاری متحدان و شرکای خود در حال آماده سازی همه گزینه‌ها برای مواجهه با احتمال‌های مختلف درباره نتیجه مذاکرات رفع تحریم‌هاست.

پاتل در مورد تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا و بالا گرفتن انتقاد‌ها از رویکرد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در این رابطه، بدون ارائه پاسخ صریحی مدعی شد که آمریکا همواره از شهروندان آمریکایی زندانی در دیگر کشور‌ها حمایت کرده و می‌کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *