ادعای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره بازگشت متقابل به توافق هسته‌ای

13:16 - 27 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۶۰۳۳
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که اگر ایران مسائل خارج از توافق را کنار بگذارد، احتمال بازگشت متقابل به توافق وجود دارد.

خبرگزاری میزان - «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که اگر ایران مسائل خارج از توافق را کنار بگذارد، احتمال بازگشت متقابل به توافق هسته‌ای وجود دارد.

به گزارش «الجزیره»، پرایس در ادامه ادعاهای خود عنوان کرد «اگر ایران به ادامه طرح موضوعاتی که به توافق هسته‌ای مربوط نمی‌شود ادامه دهد، گزینه‌های دیگری داریم که با متحدان خود در میان گذاشته ایم.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیش‌تر هم مدعی شده بود که کشورش برای بازگشت به توافق هسته‌ای، مشروط بر اینکه ایران به تعهدات خود عمل کند، آمادگی دارد.

او در نشستی مطبوعاتی و در اظهاراتی ادعایی با بیان اینکه اگر ایران به مذاکرات پاسخ ندهد، شانس دستیابی به توافق کاهش می یابد، بر لزوم بازگشت به توافق هسته‌ای تاکید کرده بود.

«آنتونی بلینکن» هم پیش‌تر ادعا کرده بود «خاموش کردن دوربین‌های نظارتی آژانس وضعیت را از آن چیزی که امروز می‌بینیم مشکل‌تر می‌کند.»

وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری اظهار داشت «اما اگر ایران بخواهد در بازگشت به تعهدات خود رو به جلو حرکت کند، جزئیاتی برای انجام این کار وجود دارد.»

او در ادامه مدعی شد «اقدام ایران (خاموش کردن دوربین‌های آژانس) کار را برای احیای برجام مشکل می‌کند؛ پس باز تاکید می‌کنم که احیای به برجام به ایران بستگی دارد.»

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا برجام

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *