رئیس مرکز توسعه حل اختلاف: با حل وفصل دعاوی توسط داوران از ورود پرونده به مراجع قضایی جلوگیری می‌شود

14:36 - 30 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۴۴۳
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف: با حل وفصل دعاوی توسط داوران از ورود پرونده به مراجع قضایی جلوگیری می‌شود
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه، گفت: باید کرد تا با حل و فصل پرونده‌های به سازش نرسیده از طریق داوری از حجم ورودی پرونده به مراجع قضایی کاسته شود.

خبرگزاری میزان – نشست سرپرستان مجتمع‌های شورا‌های حل اختلاف تهران با حضور حجت الاسلام والمسلمین صادقی معاون قوه قضاییه و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور و غلامرضا مهدوی معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران و رئیس توسعه حل اختلاف استان تهران برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی در این نشست از سرپرستان مجتمع‌ها خواستند تلاش شود تا پرونده‌های ارجاع شده به شورای حل اختلاف که در شورا به سازش نرسیده است از طریق داوری حل و فصل شود تا ازحجم ورودی پرونده به مراجع قضایی کاسته شود، زیرا توافق نامه داوری هم یک نوع سازش محسوب می‌شود.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران جهت موافقت با انتقال یکی از قضات توانمند و با تجربه به مرکز توسعه حل اختلاف بعنوان مسئول بخش داوری و میانجگری تقدیر و سپاسگزاری کرد و درخصوص مدل تعالی نیز اعلام کرد: ویرایش جدید آن با استفاده از تجربیات سال‌های گذشته بسیار روان‌تر و مفهوم‌تر بزودی در اختیار همکاران قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی گفت: پذیرفتنی نیست در دستگاه قضایی مجری قانون، اجازه بی قانونی داده شود.

رئیس توسعه حل اختلاف استان تهران نیز با گزارش مختصر و جامعی از عملکرد و فعالیت‌های سال ۱۴۰۱ شورا‌های حل اختلاف استان تهران ارائه کرد.

مهدوی با بیان سخنی از استاد مطهری مبنی بر آنکه رشد تک بعدی و توسعه چند بعدی است، گفت: برای توسعه باید تک بعدی رشد نکنیم بر همین اساس در ۶۰ مجتمع حل اختلاف استان تهران با حدود ۳ هزار نفر نیرو سعی شد تا در همه ابعاد فعالیت کنیم.

وی اعلام کرد: شورا‌های حل اختلاف استان تهران در گذشته از لحاظ صلح و سازش در رتبه ۳۱ کشور بودند، اما در حال حاضر در شهر تهران ۵۷ درصد ایجاد سازش داریم.

رئیس توسعه حل اختلاف استان تهران با بیان اینکه در زمینه کار‌های فرهنگی سرپرستان مجتمع فرمانده پایگاه بیسج آن مجتمع نیزهستند افزود: تک تک مجتمع‌های حل اختلاف در سطح استان نام شهدای عزیز مزین شده است.

مهدوی از استقرار شعبات ویژه صلح و سازش در ۲۱ دادسرای تهران خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۵ نفر در آزمون داوری و میانجیگری سال ۱۴۰۰ شرت کردند که کار اختبار حدود ۲۰۰ نفر از پذیرفته شدگان میانجیگری با کار جمعی انجام شد.

رئیس توسعه حل اختلاف استان تهران همچنین درخصوص بحث عفاف و حجاب اظهارکرد: بنا بر اعلام بازرسان مرکز خوشبختانه در شهر تهران بالای ۹۵ درصد همکاران شورا هیچ مشکلی از نظر حجاب ندارند، اما همین ۵ درصد نیز برای ما قابل قبول نیست و آن‌ها را به هیئت رسیدگی به تخلفات معرفی می‌کنیم و خود را مکلف می‌دانیم در این راستا قدم برداریم.

درادامه مراسم تعدادی از سرپرستان مجتمع‌های شورای حل اختلاف شهر تهران نظرات و دیدگاه‌های خود بیان کردند.

انتهای پیام/


برچسب ها: شورا نشست

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *