رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دومین نیروگاه زیست توده تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران در مدار بهره‌برداری قرار گرفت

9:24 - 30 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۳۲۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
دومین نیروگاه زیست توده تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران در مدار بهره‌برداری قرار گرفت
مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران با بیان این‌که شاهد افتتاح دومین نیروگاه زیست توده در شهر تهران و در سایت تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران هستیم، گفت: نخستین نیروگاه زیست توده فاضلاب شهری در شهر تهران و در همین تصفیه‌خانه در سال ۱۳۸۹ افتتاح شد.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت نیرو، عباسعلی مصرزاده، مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران در آیین افتتاح و بهره‌برداری از نیروگاه بیوگاز تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران گفت: نیروگاه زیست توده واحد‌های ۵ و ۶ هم با ظرفیت اسمی ۲٫۴ وارد مدار بهره برداری شد، ضمن این‌که این نیروگاه امکان تولید ۱۵ میلیون کیلووات ساعت در سال را داراست.

او افزود: این واحد‌ها بالغ بر ۷۰۰ هزار تن از انتشار گاز دی اکسید کربن در هوای پایتخت پیشگیری می‌کند.

مصرزاده با بیان این‌که شاهد افتتاح دومین نیروگاه زیست توده در شهر تهران و در سایت تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران هستیم، گفت: نخستین نیروگاه زیست توده فاضلاب شهری در شهر تهران و در همین تصفیه‌خانه، در سال ۱۳۸۹ افتتاح شد و با تلاش و همکاری همگی در طول این ۱۲ سال بدون وقفه فعالیت داشته است.

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران در ادامه اظهار داشت: نیروگاه بیوگاز واحد‌های ۱-۴ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب در طول دوره بهره برداری از سال ۱۳۸۹ تاکنون، ۱۴۰ هزار مگاوات برق تامین و به ظرفیت تامین برق کشور کمک شده است.
او با اشاره به این‌که در نیروگاه‌های زیست توده امکان تولید همزمان برق و حرارت وجود دارد خاطر نشان کرد: از حررات این نیروگاه‌ها برای تامین حرارت لجن داخل هاضم‌ها و سیستم تصفیه فاضلاب استفاده می‌شود.

مصرزاده در ادامه به تداوم این اقدام برای بهره‌گیری از ظرفیت تولید برق در سایر تصفیه‌خانه‌های فاضلاب اشاره کرد و یادآور شد: در واحد‌های ۱ تا ۴ تصفیه‌خانه فاضلاب غرب تهران نیز در آینده نزدیک امکان بهره‌برداری از نیروگاه این واحد‌ها با ظرفیت ۷٫۲ مگا وات فراهم است و امیدواریم ظرفیت خوبی در بخش برق ایجاد کنیم.

وی با بیان این‌که شرکت فاضلاب تهران در سال ۲۰۱۵ به جهت اقدامات زیست محیطی خود جایزه جهانی انرژی را دریافت کرده است، تاکید کرد: موضوع انرژی‌های تجدید پذیر و همچنین تامین انرژی از زیست توده به عنوان انرژی پاک، موضوع با اهمیتی است، اما با توجه به اینکه از فاضلاب به عنوان یک منبع آلودگی می‌توان انرژی پاک تامین شود، بسیار قابل توجه خواهد بود.

روز گذشته مراسم افتتاح نیروگاه بیوگاز سوز ۲٫۴ مگاواتی فاضلاب جنوب تهران با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، محمود کمانی معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق، محسن اردکانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، عباسعلی مصرزاده رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران و جمعی از معاونین و مدیران مربوطه برگزار شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *