رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بخشنامه ارتقای بهره‌وری در صنعت آب و برق ابلاغ شد

9:19 - 30 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۳۲۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
بخشنامه ارتقای بهره‌وری در صنعت آب و برق ابلاغ شد
وزیر نیرو در بخشنامه‌ای به شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه و وابسته وزارت نیرو در خصوص تأثیر بهره‌وری بر اقتصاد و لزوم توجه به بهره‌وری آب و انرژی به‌منظور تحقق اهداف رشد اقتصادی، رویکردها و تکالیف مهمی را برای ارتقای بهره‌وری در سطح صنعت آب و برق ابلاغ کرد.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت نیرو (پاون)، وزیر نیرو در بخشنامه‌ای به شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه و وابسته وزارت نیرو و در راستای رهنمود‌های مقام معظم رهبری در خصوص تأثیر بهره‌وری بر اقتصاد و لزوم توجه به بهره‌وری آب و انرژی و همچنین تاکیدات رئیس جمهور درباره افزایش بهره‌وری به‌منظور تحقق اهداف رشد اقتصادی، رویکرد‌ها و تکالیف مهمی را برای ارتقای بهره‌وری در سطح صنعت آب و برق ابلاغ کرد.

«علی‌اکبر محرابیان» در این بخشنامه، ضمن تاکید بر قرارگرفتن موضوع بهره‌وری در دستورکار جلسات هیئت مدیره شرکت‌ها، موضوعاتی همچون تدوین سند و برنامه‌های ارتقای بهره‌وری، نظارت بر اجرای دقیق و به موقع تکالیف قانونی و توجه ویژه به مدیریت درآمدها، هزینه‌ها و کاهش بهای تمام شده کالا و خدمات آب و برق را امری مهم عنوان کرد.

اهتمام به تبیین و ترویج الگوی بهینه مصرف آب و برق، بهینه‌سازی تأسیسات، شبکه‌ها و تجهیزات و جلوگیری از اتلاف منابع از دیگر مواردی است که در این بخشنامه مورد تاکید قرار گرفته است؛ درعین حال شناسایی مسائل فرابخشی اولویت‌دار و مهم بهره‌وری برای انعکاس و پیگیری آن‌ها از نهاد‌های ذیربط از دیگر مفاد این ابلاغیه است.

از دیگر محور‌های این بخشنامه، توجه جدی به ارتقای بهره‌وری منابع انسانی و فرایند‌ها و سازوکار‌های اداری و سازمانی است، ضمن اینکه استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی و اساتید خبره و جهت‌دهی به فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای بهره‌وری نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

​وزیر نیرو در انتهای این بخشنامه، معاون سرمایه‌انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزارت نیرو را مسئول نظارت بر حسن اجرای موارد ابلاغی و ارائه گزارش‌های دوره‌ای تعیین کرده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *