آصفری: واردات خودرو از طریق مناطق آزاد صرفاً ایجاد کننده رانت است

16:55 - 29 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۲۸۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
آصفری: واردات خودرو از طریق مناطق آزاد صرفاً ایجاد کننده رانت است
نماینده مردم اراک در مجلس با انتقاد از اظهارات سخنگوی دولت نسبت به عملکرد قوه مقننه در جریان تصویب بودجه ۱۴۰۲، گفت: بهادری جهرمی اطلاعی از اقدامات مجلس در خصوص تصویب قانون ساماندهی صنعت خودرو و تسهیل صدور مجوز واردات ندارد.

خبرگزاری میزان - به گزارش خانه ملت، محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس، در پاسخ به اظهارات سخنگوی دولت مبنی بر اینکه در حوزه خودرو دولت واردات از مناطق آزاد را پیشنهاد داد، اما با مخالفت مجلس مواجه شد، گفت: واردات از طریق مناطق آزاد صرفا برای عده‌ای خاص امکان پذیر بوده که ضمن ایجاد رانت فقط در مناطق خاصی می‌توان از خودرو‌ها استفاده کرد، هر چند برای استفاده از این خودرو‌ها نیاز به صدور مجوز گذر موقت بود لذا باید اذعان کرد موضوع مطرح شده ارتباطی با واردات و ساماندهی وضعیت بازار خودرو ندارد.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در این زمینه، اظهار کرد: نمایندگان تاکید بر آزاد بودن واردات خودرو دارند تا هر فردی بتواند خودرو مدنظر خودش را مطابق بودجه‌ای که در نظر دارد به کشور وارد کند؛ این اقدام در کاهش قیمت‌ها، ساماندهی وضعیت بازار خودرو و حتی ارائه سطح خدمات پس از فروش تاثیرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: باید یادآور شد مجلس در زمان تصویب بودجه سال ۱۴۰۱ مجوز واردات چند هزار خود را ارائه کرد و امسال نیز همین روند را در دستور کار قرار داد که با مخالفت‌هایی از سوی هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام مواجه شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در این رابطه، افزود: به نظر می‌رسد بهادری جهرمی اطلاعی از اقدامات مجلس در خصوص تصویب قانون ساماندهی صنعت خودرو و تسهیل صدور مجوز واردات ندارد لذا می‌توانست قبل از بیان این مطالب از سازمان برنامه و بودجه و دیگر دستگاه‌های ذیربط اطلاعات کسب می‌کرد.

عضو هیات رییسه کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید تابوی ایجاد شده از سوی خودروساز‌های داخلی شکسته شود، خاطرنشان کرد: بنابراین اگر دولت احساس می‌کند ارائه لایحه در این زمینه می‌تواند راهگشا باشد، مجلس می‌تواند لایحه یاد شده را دوفوریتی بررسی کند تا مشکلات در این زمینه برطرف شود.

پایان پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *