پویش به حرمت امام رئوف می‌بخشم موجب آزادی ۱۲ زندانی استان قزوین شد

12:32 - 29 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۱۸۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
پویش به حرمت امام رئوف می‌بخشم موجب آزادی ۱۲ زندانی استان قزوین شد
رئیس توسعه حل اختلاف استان قزوین از آزادی ۱۲ مددجوی زندان‌های استان در اجرای پویش «به حرمت امام رئوف می‌بخشم» در ماه مبارک رمضان خبر داد.

خبرگزاری میزان - حجت الااسلام والمسلمین محمد حیدری با اعلام خبر آزادی ۱۲ زندانی در قالب پویش «به حرمت امام رئوف می‌بخشم»، اظهارکرد: در ماه مبارک رمضان و در اجرای پویش «به حرمت امام رئوف می‌بخشم» که از ابتدای اسفند ماه سال گذشته آغاز شده است، زمینه آزادی تعدادی از مددجویان جرایم غیرعمد و محکومان مالی زندان‌های استان فراهم شد و آنان به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

وی افزود: بر این اساس و با تلاش همکاران شورا‌های حل اختلاف، کمک‌های خیران و مساعدت ستاد مردمی دیه استان قزوین، ۱۲ نفر از مددجویان زندان‌های استان با جلب رضایت شکات و پرداخت دیون خود آزاد شدند.

رئیس توسعه حل اختلاف استان قزوین بابیان اینکه بعضی از این مددجویان به دلیل ارتکاب جرایم غیرعمد و محکومیت‌های مالی و عجز از پرداخت مطالبات و نداشتن تضمین‌های قانونی زندانی بودند کهتا کنون امکان آزادی آن‌ها فراهم نشده بود، افزود: به لطف خدا وهمت خیران با تامین بدهی بالغ بر ۱۷۳ میلیون تومانی آنان این امرخیرمحقق شد.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری اعلام کرد: همچنین با تلاش همکاران و در اجرای این پویش ۲۵ فقره پرونده قضایی در شهرستان تاکستان در خصوص مطالبه وجه بطرفیت شهرداری و ۲ واحد تولیدی در یک روز منجر به مصالحه شد و ۲ طرف به توافقات لازم رسیدند.

وی با اشاره به تاکیدات و نگاه ویژه ریاست قوه قضاییه به مصالحه در پرونده‌های قضایی، افزود: هر ساله پویش‌های ملی خوبی راه اندازی می‌شود که ضروری است عموم مردم در توسعه این فرهنگ مشارکت کنند، زیرا چنانچه بخشش و گذشت به عنوان یکی از شاخصه‌های سبک زندگی ایرانی و اسلامی نهادینه شود، علاوه بر امکان مصالحه در بسیاری از پرونده‌های قضایی از تولید پرونده‌های جدید نیز جلوگیری خواهد شد.

رئیس توسعه حل اختلاف استان قزوین همچنین تاکید کرد: شورای حل اختلاف استان در طی سال گذشته و در مناسبت‌ها و در اجرای پویش‌های مختلف توانسته شرایط آزادی را برای ۵۶۲ نفر از مددجویان فراهم کند و قطعاً در سال جاری نیز این موضوع با جدیت و قوت پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: شورا سازش

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *