مراجعه بیش از ۴ میلیون نفر به بیمارستان‌ها در ایام نوروز؛ ۱۶۰ هزار عمل جراحی انجام شد

11:46 - 29 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۱۷۶
مراجعه بیش از ۴ میلیون نفر به بیمارستان‌ها در ایام نوروز؛ ۱۶۰ هزار عمل جراحی انجام شد
رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه میزان مراجعه به بیمارستان‌ها در ایام نوروز ۴۸ درصد افزایش داشته است از انجام ۱۶۰ هزار عمل جراحی در این ایم خبر داد.

خبرگزاری میزان- مراسم تقدیر از خادمان سلامت نوروزی، روز سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ با حضور وزیر بهداشت، در سالن اجتماعات وزارت بهداشت برگزار شد.

جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور، در این مراسم گفت: وزارت بهداشت در کنار سایر سازمان‌های امدادی با تمام قوا در همه عرصه‌ها از ۲۴ اسفند کار را آغاز کرد و تا ۱۴ فروردین در جاده و بیمارستان خدمات ارزشمندی داشته است.

وی ضمن اشاره به اینکه ما شاهد افزایش ۴۸ درصدی ورودی به بیمارستان‌ها در ایام نوروز بودیم و بیش از ۴ میلیون نفر مراجعه داشتند، ادامه داد: ۱۶۰ هزار عمل جراحی در ایام تعطیلات نوروز انجام شده است. 

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه ۴۷ پیوند عضو طی ایام تعطیلات در بیمارستان‌های ما انجام شده است، افزود: دراورژانس پیش بیمارستانی ۳۰۰ هزار مأموریت انجام شد و ۴۲ هزار مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند.

میعادفربا اشاره به بیش از ۱۷ هزار بازدید از مهمانسرا‌ها و هتل‌ها در این ایام گفت: در حوزه بهداشت و بیماری‌ها حدود ۴۰۰ هزار مورد مراقبت بهداشتی از مرز‌ها داشتیم و بیش از ۸ هزار و ۷۰۰ مورد تست کرونا انجام شد.

وی عنوان کرد: بیشترین حوادث ترافیکی را در تهران، اصفهان، خراسان رضوی و فارس شاهد بودیم. در استان‌های شرقی از جمله خراسان رضوی، جنوبی و سیستان و بلوچستان حوادث ترافیکی تلخی داشتیم. 

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه در نوروز امسال ۴۷ مورد زلزله تجربه کردیم و برای ۱۵ نفر از مصدومان این حوادث، اقدامات جراحی انجام شد، گفت: در پی ریزش سنگ در جاده‌های شمالی سه نفر فوت و ۱۲ نفر مصدوم شدند. 

وی اظهار کرد: در بخش غرق شدگی هم ۴۰ درصد و مسمومیت با منو اکسید کربن ۱۱ درصد کاهش تلفات داشتیم.

میعادفر توضیح داد: برای اربعین حسینی مرکز درمانی در شهرستان مهران در حال احداث است که خرداد سال جاری افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *