افزایش ۲۴درصدی ماموریت‌های هلال احمر در نوروز ۱۴۰۲ / خدمت‌رسانی به بیش از ۶ میلیون و ۳۰۴ هزار نفر

12:35 - 16 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۶۱۳۲
افزایش ۲۴درصدی ماموریت‌های هلال احمر در نوروز ۱۴۰۲ / خدمت‌رسانی به بیش از ۶ میلیون و ۳۰۴ هزار نفر
سخنگوی طرح‌های خدمات نوروزی جمعیت هلال‌احمر از ارائه خدمات این نهاد به بیش از ۶ میلیون ۳۰۴هزار مسافر نوروزی خبر داد.

خبرگزاری میزان- وحید سلیمی در تشریح خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر گفت: امسال طرح ملی خدمات نوروزی با همت تمامی همکاران در سراسر کشور از ۲۴اسفند ماه سال ۱۴۰۱ آغاز و در پنج محور به هموطنان ارائه خدمت کرد.

سخنگوی طرح‌های نوروزی جمعیت هلال احمر ادامه داد: در حوزه خدمات امدادی، خدمات پیشگیرانه و تصادفات ترافیکی، خدمات بشردوستانه در سازمان جوانان خدمات خوبی ارایه شد.

وی در مورد رویکرد سوم در ارایه خدمات گفت: پویش هلال رحمت در سازمان داوطلبان با رویکرد اجتماعی دنبال شد که و نسبت به تامین لوازم معیشتی هموطنانی که دچار مشکلات بودند تلاش شد، در محور چهارم در حوزه بهداشتی و درمانی داروخانه‌ها و مراکز درمانی به صورت دائمی خدمات ارائه شد. همچنین خدمات معاینات پزشکی از ۲۷اسفند ماه به حجاج ارائه شد. 

سخنگوی طرح‌های نوروزی ۱۴۰۲ جمعیت هلال‌احمر گفت: از نیمه شعبان حجم زیادی عملیات امدادی آغاز و خدمات بسیار خوبی ارائه شد و همزمان به طور مرتب و مدون دوره‌های باز آموزی برای امدادگران برگزار شد. در این مدت ۶۹ هزار نیرو جوان آماده به خدمت شدند که ۱۹ هزار نفر در عملیات‌های امداد و نجات خدمت کردند.

سلیمی با اشاره به رویکرد محور خدمات ارائه شده در طرح‌های نوروزی هلال احمر تصریح کرد: از جمله ویژگی طرح نوروزی امسال پوشش امدادی در نیمه شعبان، بهره گیری از نتایج عملیات‌های نوروزی در سال‌های گذشته، برگزاری سمپوزیوم امداد و نجات، پوشش امدادی راهیان نور و همچنین مانور عظیمی از نیرو‌های انسانی و تجهیزات لجستیک بود.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی ۴۴۰۷۹ عملیات امداد و نجات در حوزه‌های مختلف انجام و ۳ هزار و ۵۰۸ خودرو در این عملیات‌ها به کارگیری و به ۵۸ هزار نفر امدادرسانی شده است. همچنین برای ۴ هزار و ۶۶۲ نفر اسکان اضطراری در نظر گرفته شد، ۱۵۸۲ نفر به مرکز درمانی اعزام و ۲۸۱ نفر به مناطق امن منتقل شدند، همچنین به ۳۶۰ مصدوم ترافیکی در ۳۴۶ عملیات نجات فنی امدادرسانی شد.

سلیمی به افزایش ۲۴ درصدی ماموریت و خدمات جمعیت هلال احمر نسبت به نوروز ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: در روز دوم فروردین ماه بیشترین میزان خدمات از سوی جمعیت هلال احمر ارائه شد.

وی با بیان اینکه بیشترین فراوانی عملیات امداد و نجات در استان‌های مازندران، خوزستان و اصفهان بود، گفت: در بحث راهنمایی مسافران در مبادی ورودی شهر‌ها بیش از دو میلیون خدمت در این زمینه ارائه شد.

وی با بیان اینکه در این مدت، ۵۸هزار نفر از خدمات امدادی هلال‌احمر بهره‌مند شدند و ۸۲ هزار و ۴۷ بسته معیشتی نیز در قالب طرح هلال رحمت آماده توزیع در میان نیازمندان شد افزود: با مشارکت جوانان هلال‌احمر ۵ میلیون و ۸۴۸ هزار و ۳۵۷ نفر خدمت بشردوستانه از جمله راهنمایی مسافران، برپایی خیمه‌های نماز، آموزش امداد و کمک‌های اولیه در ایام نوروز و در ورودی و خروجی‌های شهر‌ها به مسافران ارائه شد.

سلیمی گفت: سازمان جوانان هلال احمر یکی از فعالیت‌های خود را در بحث کمک معیشتی به خانواده‌های نیازمند در پویش هلال رحمت آغاز کرده است که تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت، در این طرح بیش از ۱۳۷هزار بسته غذایی آماده شده که بیش از ۸۷هزار بسته تا کنون در نقاط حاشیه شهر‌ها و روستا‌های کمتر برخوردار توزیع شده است.

سلیمی به آغاز معاینات حج زائران در کشور نیز اشاره کرد و گفت: با همکاری ۶۵۹۳ نفر/روز پزشک، معاینات بیش از ۳۷ هزار زائر تا کنون انجام شده است.

سلیمی در مورد بیمه امدادگران نیز افزود: بیمه امدادگران انجام شده در حوزه هوشمندسازی چه در حوزه خدمات امداد و نجات و چه مباحث اجتماعی و جذب داوطلبان نیز از اقدامات در حال انجام است.

وی در مورد نوسازی ناوگان جمعیت هلال احمر نیز گفت: موضوع نوسازی از دغدغه‌های اصلی است ۳۰۰ دستگاه آمبولانس از ابتدای خردادماه به مرور وارد ناوگان می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *