برخورد جدی با موتورسواران متخلف از ابتدای سال جاری

11:13 - 29 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۱۶۹
برخورد جدی با موتورسواران متخلف از ابتدای سال جاری
رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: از ابتدای امسال موتورسیکلت سوارانی که تخلفات آنان جنبه مجرمانه پیدا می‌کند، موتورسیکلت آنان با کفی به پارکینگ منتقل می‌شود و با تخلفات فاقد و مخدوشی پلاک به صورت جد برخورد خواهد شد.

خبرگزاری میزان- به گزارش خبرنگار شهر، سردار محمدحسین حمیدی، رییس پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: تا پایان سال گذشته در قالب ساماندهی موتورسیکلت سواران و انضباط بخشی به تردد آنها، طرح‌های متفاوتی انجام شده است که یکی از آن‌ها طرح موتوریار بود که در این طرح، نزدیک به ۳۰۰ هزار موتورسوار متخلف که قاعدتا باید موتورسیکلت آن‌ها به پارکینگ منتقل می‌شد با توجه به همکاری‌ آنها با پلیس به پارکینگ منتقل نشدند.

وی گفت:، اما از ابتدای امسال و در ادامه طرح سال گذشته، موتورسیکلت سوارانی که تخلفات آنان جنبه مجرمانه پیدا می‌کند، مانند اینکه پلاک موتورسیکلت را دستکاری و یا پوشش پلاک داده و همچنین فاقد پلاک می‌باشند، موتورسیکلت آنان با کفی به پارکینگ منتقل می‌شود و با تخلفات فاقد و مخدوشی پلاک به صورت جد برخورد خواهد شد.

اجرای مجدد طرح موتوریار در سال جاری

سردار حمیدی افزود: همچنان طرح موتوریار برای راکبینی که تخلفاتشان کمتر است و بیشتر قوانین را رعایت می‌کنند، برقرار است و موتورسیکلت آنان به پارکینگ منتقل نخواهد شد

رییس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: سایر تخلفات نیز در قالب طرح موتور یار توسط پلیس راهور اجرا خواهد شد. این طرح برای نظم بخشی به تردد‌های موتورسواران انجام می‌پذیرد و راکبین متخلف یکی، دو ساعتی در کنار همکاران بنده حضور خواهند داشت.

سردار حمیدی گفت: راکبین موتورسیکلتی که تعامل کمتری با پلیس راهور دارند و اعمال آنان مجرمانه است با هماهنگی‌های به عمل آمده به پارکینگ منتقل خواهند شد. این طرح احتمالا اثرگذار خواهد بود و انتظار می‌رود تخلفات موتورسواران مانند دوره‌های گذشته کاهش یابد.

وی بیان داشت: در سال گذشته و در بحث تصادفات فوتی به صورت میانگین ۴۵ درصد حوادث ما مربوط به موتورسواران است که به لطف خدا تصادفات منجر به فوت موتورسیکلت سواران ما در سال گذشته کاهش پیدا کرده است، اما این کافی نیست و با هدف اصلی که انضباط بخشی به تردد موتورسواران است فاصله داریم؛ بنابراین تشدید اقدامات کنترلی را در دستور کار قرار داده ایم.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ یکی از دلایل تخلفات موتورسواران را بحث فرهنگی می‌داند و می‌گوید بخش عمده‌ای از این تخلفات به بحث فرهنگی باز می‌گردد و بخش زیادی نیز آن اقدامات زیر ساختی است که هنوز درست نشده است.

حمیدی تاکید کرد: خود فیزیک موتورسیکلت، مالکیت و هویتی که ندارند و بازدارندگی که باید باعث کاهش جرایم باشد، همه و همه دست به دست هم داده است تا اینکه این وضعیت از موتورسیکلت را اکنون شاهد هستید، اما یکی از اقدامات اثرگذار در این حوزه اقدامات پلیسی بوده که در دستور کار راهور است و ادامه دار هم خواهد بود.

انتهای پیام/


برچسب ها: راهور

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *