رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کودکان مهاجر هدف قاچاق و سوء استفاده در آمریکا

8:35 - 29 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۱۱۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کودکان مهاجر هدف قاچاق و سوء استفاده در آمریکا
کودکان مهاجر در آمریکا هدف باندهای قاچاق انسان و انواع سوء استفاده‌ها قرار دارند.

خبرگزاری میزان - کودکان مهاجر در آمریکا با خطرات بسیاری مواجه هستند و هشدار‌های متعدد در این زمینه نادیده گرفته شده است.

به گزارش «نیویورک تایمز»، در بهار ۲۰۲۱، «لیندا برندمیلر»، در سالنی در سن آنتونیو کار می‌کرد که به یک پناهگاه اضطراری برای کودکان مهاجر تبدیل شده بود؛ هزاران نوجوان در حالی که دولت بایدن با رکورد تعداد خردسالان پناهجوی بدون همراه دست و پنجه نرم می‌کرد، در این سالن می‌خوابیدند.

کار «برندمیلر» کمک به حامیان پزشکی بود و او برای جست‎وجوی معاملات احتمالی آموزش دیده بود؛ او در این مرکز موارد بسیاری از هدف قرار گرفتن کودکان پناهجو از سوی افراد وابسته به باند‌های قاچاق را شاهد بود.

مروری بر آمار کودکان مهاجر

طی دو سال گذشته، بیش از ۲۵۰ هزار کودک مهاجر به تنهایی و بدون همراه به آمریکا رفته‎اند؛ تحقیقات اخیر «تایمز» نشان داد که هزاران کودک در سرتاسر این کشور به مشاغل تنبیهی ختم شده‌اند؛ کار کردن در کشتارگاه‌ها، تعویض سقف‌ها، کارکردن در بخش ماشین‌آلات در کارخانه‌ها، همه این‌ها برخلاف قوانین کار کودکان است. 

پس از انتشار مقاله‌ای در ماه فوریه، کاخ سفید تغییر سیاست و سرکوب شرکت‌هایی که کودکان را استخدام می‌کنند، اعلام کرد.

نادیده گرفتن هشدارها

اما در طول این مدت، نشانه‌هایی از رشد انفجاری این نیروی کار و هشدار‌هایی وجود داشت که دولت بایدن آن‌ها را نادیده گرفت یا از قلم انداخت.

بار‌ها و بارها، کارکنان کهنه‌کار دولت آمریکا و پیمانکاران خارجی به وزارت بهداشت و خدمات انسانی، از جمله در گزارش‌هایی به وزرا، گفتند که به نظر می‌رسد کودکان در معرض خطر هستند. 

وزارت کار آمریکا با انتشار اخباری به افزایش کار کودکان اشاره کرد؛ به دستیاران ارشد کاخ سفید شواهدی از استثمار نشان داده شد، مانند گروه‌هایی از کودکان مهاجر که با تجهیزات صنعتی یا مواد شیمیایی خطرناک کار می‌کردند.

از آنجایی که دولت آمریکا تلاش می‌کرد پناهگاه‌هایی را که بیش از ظرفیت تحت فشار بودند، پاکسازی کند، کودکان با حمایت اندکی از حامیان برخوردار شدند.

استثمار کودکان

مقام‎های آمریکایی نسبت به وضعیت کودکان مهاجر ابراز نگرانی کردند، اما ناتوانی در محافظت از آن‌ها را مقصر دانستند.

دولت آمریکا، اما نمی‌تواند آنچه را که پس از آزادی برای کودکان اتفاق می‌افتد کنترل کند؛ نظارت بر محل کار وظیفه وزارت کار آمریکاست.

مقام‎های کاخ سفید گفتند که در حالی که دو وزارتخانه اطلاعاتی را در مورد کار کودکان مهاجر ارسال کرده‌اند، این گزارش‌ها به عنوان فوری علامت گذاری نشده و دامنه مشکل را روشن نکرده‌اند. این غیرقابل قبول است که شرکت‌های آمریکایی از کار کودکان استفاده می‌کنند.

روایت‌هایی که برخی از این کودکان مهاجر در مصاحبه‌ها درباره وضعیت کار و زندگی خود توصیف کرده‌اند بسیار هولناک و هشدارآمیز است.

رئیس‌جمهور آمریکا وعده داده بود به قانون مبارزه با قاچاق در سال ۲۰۰۸ پایبند باشد که دولت فدرال را ملزم می‌کند کودکانی را که به تنهایی از بیشتر کشور‌ها سفر می‌کنند بپذیرد و به آن‌ها اجازه می‌دهد در طول سال‌ها درخواست برای وضعیت قانونی در آمریکا بمانند.

اما قانون پیش بینی نمی‌کرد که یک بیماری همه‌گیر اقتصاد کشور‌های آمریکای مرکزی را ویران کند.

در سال ۲۰۲۱، در حالی که تصاویر کودکانی که زیر «پتو‌های فویل» در مراکز مملو از پناهجو می‌خوابیدند، بر اخبار غالب بود، رئیس سیاست داخلی کاخ سفید به کارکنان مرتبط با این موضوع گفت که این وضعیت ناامید کننده است. 

وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا مسئول بررسی حامیان مالی است تا اطمینان حاصل شود که آن‌ها برای رفاه کودکان و محافظت از آن‌ها در برابر سوء استفاده یا استثمار فعالیت می‌کنند اما این فعالیت‌ها رشد چندانی نداشته و نظارتی بر آن‌ها وجود ندارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *