رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کاهش حدود ۳۰ درصدی ارتکاب جرم در ماه رمضان در استان بوشهر/ ۴۵ زندانی جرایم غیر عمد مالی استان با کمک ستاد دیه و خیران آزاد شدند

15:23 - 28 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۰۵۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
کاهش حدود ۳۰ درصدی ارتکاب جرم در ماه رمضان در استان بوشهر/ ۴۵ زندانی جرایم غیر عمد مالی استان با کمک ستاد دیه و خیران آزاد شدند
رئیس کل دادگستری استان بوشهر از آزادی ۴۵ زندانی جرایم غیر عمد استان بوشهر با کمک ستاد دیه و خیران و کاهش ۳۰ درصدی ارتکاب جرم در ماه مبارک رمضان در استان خبر داد.

خبرگزاری میزان - مهدی مهرانگیز صبح امروز با حضور در مراسم جشن گلریزان آزادی ۴۵ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد استان که در زندان مرکزی بوشهر برگزارشد، با بیان اینکه ۶۵ زندانی جرایم غیرعمد مالی استان بوشهر پیشر از عید نوروز از زندان آزاد شدند، اظهار کرد: امروز نیز ۴۵ زندانی جرایم غیرعمد مالی استان بوشهر با مشارکت همگانی آزاد شدند.

وی بدهی این زندانیان جرایم غیرعمد مالی را بیش از ۹۲ میلیارد تومان دانست و با قدردانی از گذشت شاکیان و خیران بیان کرد: از این میزان بدهی «۸۰ میلیارد تومان با گذشت شکات، ۷ میلیارد تومان به‌صورت وام بانکی و ۵ میلیارد تومان نیز از سوی خیران و نهاد‌های مختلف» پرداخت شد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به اینکه هم اینک ۷۰ زندانی جرایم غیرعمد مالی در زندان‌های استان بوشهر حبس هستند، گفت: اگر خیران در قالب ستاد دیه کمک کنند در اولین فرصت نسبت به آزادی آخرین گروه زندانیان جرایم غیرعمد مالی اقدام می‌شود.

مهرانگیز ادامه داد: این ۷۰ نفر زندانی جرایم غیرعمد استان بوشهر ۱۲۴ میلیارد تومان بدهی دارند که برای آزادی آنان نیاز به توجه خیران و گذشت شاکیان است.

وی تاکید کرد: مجموعه قضایی استان بوشهر بجد پیگیر مسائل و مشکلات زندانیان است و در بازدید‌های مستمر از زندان‌ها تلاش می‌شود تا در قالب دیدار‌های چهره‌به‌چهره با زندانیان مشکلات آن‌ها بررسی شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: کاهش جمعیت کیفری از جمله سیاست‌های دستگاه قضایی است که تلاش می‌شود از طریق آزادی مشروط، پابند الکترونیک و احکام جایگزین حبس این سیاست محقق شود.

وی اظهار کرد: همچنین حضور خیران با ارائه کمک‌های خیرخواهانه خود در کنار تلاش ستاد دیه در حمایت و گرفتن رضایت از شاکیان از جمله راهکار‌های مهم برای آزادی زندانیان است.

مهرانگیز بیان کرد: بسیاری از مددجویان در بند به طور ناخواسته گرفتار زندان شده‌اند که با این ابزار‌ها و به ویژه با کمک خیران زمینه آزادی آنان فراهم و می‌شود تا خانواده آن‌ها که هیچ نقشی در ارتکاب جرم ندارند کمتر دچار آسیب شوند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر همچنین از کاهش جرایم در ماه مبارک رمضان خبر داد و تاکیدکرد: توجه ویژه‌ای به ماه مبارک رمضان به ویژه لیالی قدر می‌شود و نزدیک به ۲۰ تا ۳۰ درصد جرایم در استان بوشهر در این ماه با عظمت کاهش یافته است.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *